Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 960 ggr
Issis
0

Resa med kanin

Jag undrar hur många timmar man kan resa med en kanin i en transport? Kan man ta med dem på flyget om man då kommer överrens med personalen? Jag hade inte  tänkt att de skulle sitta i bagage-utrymmet. Vi kanske ska köpa en liten lägenhet att resa till på loven, t.ex på sommarlovet då man säkert ska vara där i 2 månader minst och jag vill inte vara utan mina kaniner. Kaninerna mår väl inte jättedåligt av det, eller?

Jag vill inte ha svar som;  Jag vet inte, utan seriösa svar.

MarHai
0

Oj, jag vet inte hur länge man kan flyga med kanin.
Men jag vet en som har flugit med en kanin från uppsala till umeå.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tina-lin
0

Vart ska ni köpa lägenhet? Inom Sverige eller utomlands?

Jag har i alla fall flugit med kaniner inom Sverige utan några som helst problem. Jag har betalat 150:- per transportbur och fått ha transportburen vid mina fötter. Kaninen sov nästan hela tiden, reagerade varken på start eller landning som jag trott.

Gogge
0

Jag skulle inte se så stort problem med det. Iofs kan dom ju inte sitta där HUR länge som helst.. Mina kaniner är vana att resa, därav vet jag att de inte bekymrar dem så mkt.

hnlkjljlj
0

Hej:) jag reser med mina kaniner en gång i veckan. Eftersom jag går i skolan på annan ort. jag reser med 1-3 kaniner åt gången och restiden ligger på 1 timme och 12 minuter. Mina kaniner åker bil, tåg, pendel och buss. Det har gått jättebra och några av dem bryr sig inte ett dugg om åkfärden. De sitter och tvättar sig eller tuggar lite på höet undertiden. En av mina kaniner blir extremt stressad av att sitta i transportbur så jag bär alltid på honom under resan. Där är han trygg och inte ett dugg stressad. Jag tror att det kan vara mer stressande för vissa kaniner att åka komunalt som mina gör än att flyga någon gång då och då. Det som kan vara ett problem är att det är stor temperatur skillnad i transporten man reser med och det kan göra djuren trötta och stressade. Mina kaniner är vana vid att resa och klarar därför detta bra. Hoppas det löser sig för dig.

Issis
0

#2  Vi är inte säkra på om vi ska köpa en lägenhet, men om vi gör det så blir det i Tyskland, eller möjligtvis i Österrike. Om vi köper en där så kommer vi att åka bil dit, och då kommer vi mellan timmarna, ca. 1-2 timmars mellanrum att stanna och rasta kaninerna. Glad

Issis
0

Tack så mycket för svaren allihopa ^^

sara-ek
0

är inte vissa länder känsliga när det gäller att ta in och ur djur ur länderna?

MarHai
0

Norge är mycket stränga med att ta in djur, ja.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin