Kaninungar till salu/bortskänkes
Mina grannar har nyligen fått två kullar med ungar & jag lovade att fråga här om någon var intresserad.
Stig-britt (som mamman heter) är en underbar vädur som är jättefin & snäll på alla sätt och vis. Hon och en hane som jag inte minns namnet på nu, tyvärr, fick två helt underbara ungar som nu är 9 veckor eller om dom till och med har hunnit bli 10. Väldigt osäker.
Det är två hanar som även dom är underbara. Trygga & busiga och jättefina. Kan i princip göra det vad som helst med dem, utan att dom protesterar ;)
Dom ska själva behålla en utav dem, men den andra är till salu eller ev. bortskänkes.
Tyvärr så har det blivit en tjuvparning för en vecka sedan, och Stig-britt fick en kull ungar, IGEN. Vi vet fortfarande inte hur det gick till, och har frågat småsyskonen i familjen men alla nekar till något så ja, vi har ingen aning tyvärr. Vi antar att pappan är Stampe (samma pappa som till kaninungarna jag fick den 22 augusti) som bland annat har lejonhuvad i sig.
Ungarna finns i Örnsköldsvik, men kan tas till Umeå och ev. till några andra ställen. Transport brukar ju gå att ordna.
Vill inte ha några pikar om att det är oansvarsfullt eller något att hon fick ungar så snabbt igen osv. för både jag och min granne har mått rätt dåligt pga. det, trots att vi inte har någon direkt skuld i det då vi fortfarande inte ens vet hur det gått till.
Men om ni ändå vill säga något om det, ta det i ett PM till mig då, och inte här i tråden.
Börjar med en bild på de två pojkarna (:

Jättefina allihop! Ungen på bild #3 ser ut att vara blå zobel

Ne gu va söt den på bild 1 & 2 som har så jätte mörk nos xD :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#7 Jag är jättedålig på färger, så det är det mkt möjligt att det är :)
#8 Jaa :D Du är inte intresserad utav en?

#9 Nej :P , Hade det varigt typ aprill nu så hade jag varigt det :P .
20 årig djurgalen moder*
#10 Okej, va synd!

#11 ja, de va jätte fina :) , Men de har väll röda ögon :P ? för annars så om de hade svarta skulle jag kanske kunna "tjata" till mej den :P .
20 årig djurgalen moder*
#12 Japp, dom har röda ögon "tyvärr"
Från början tänkte jag rätt mkt på det, men verkligen inte längre och sådär. Den ena har mörkröda å den andra lite mer ljusröda.

ok. Ska visa mamma bilderna ikväll så får vi se hur det blir xD fast jag tror det kommer bli ett nej , men man måstee ju försöka xD
20 årig djurgalen moder*

vad sööta =)

Åhh, kan inte låta bli o kommentera, men gud så söta dom e.. *smälter*
Ja, dom är riktigt söta ^^

Lycka till :)

#15 hur gammla är dom ? Mamma vill inte ha en till bebis nu :P .
20 årig djurgalen moder*
#21 9 veckor tror jag, så dom ska bort typ strax.
så söta :)
Gud så fina <3 en sån skulle man ha. =) Lycka till iaf :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#22 ok :( hade de varigt litte äldre hade de kunnat k0omma hit :)
20 årig djurgalen moder*
Synd att dom inte var närmare..har lätt tagit dom..=)
putt
Jag är sjukt kär i de rödögda pojkarna <3
Varför ska man ha en mamma?
Ska iaf. tjata lite på henne, men det är lönlöst..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#28 Det är jag med. Tyvärr har jag inte råd med en hane till och så :( Men dom är verkligen helt underbara, speciellt i personligheten. Kanske tar och filmar dem lite idag.
Dock måste vi nog åka med dom till en djuraffär snart eftersom vi inte hittar någon annan köpare till dem.