Vad är det för fel?
Tog för någon vecka sen över en kanin som en tjej tröttnat på. Men problemet är att den äter knappt nånting, varken hö eller pellets.. Dricker gör den med dåligt. Och jag har KNAPPT sett nå bajs eller kiss i buren.. Visst har den bajast men inte är de mycket. Men den är verkligen SUPER pigg och nyfiken å allt en kanin ska vara.. Ja förstår bara inte varför? Vad är de för kanin som kan tacka nej till persilja å gurka å morötter? Ja funderade på om den kan ha nån typ av förstoppning, men ja tycker den borde ha varit sämre då efter så lång tid.. Å lite bajsar den ju.. ?
Ngn som har ngn gissning?

Om inte en kanin äter så brukar det i regel vara något allvarligt fel. Men om den äter lite och är pigg i övrigt verkar det inte vara på det sättet. Det finns en möjlighet att just denna kanin är väldigt liten i maten, de är ju ändå olika individer. Annars så är den kanske stressad sedan miljöombytet och behöver lite mer tid på sig? Jag tror mest på sista alternativet. Ge den tid så kommer han/hon nog att börja intressera sig mer för mat. Lycka till! :)

Det borde kännas på magen om den är förstoppad och som du säger så borde den inte vara så pigg i övrigt. Hur åt den i tidigare hemmet?

Kanske också en tripp till vet. för att kolla tänderna?
Testat banan?
Har du kollat tänderna, att de ser ut som de ska? Känns också på magen om den verkar uppsvälld eller hård.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Han är inte svullen eller ngt, I det förra hemmet verkade dom inte ha ngn större koll alls. Tänderna ser fina ut och han verkligen klarar miljöombytet bra, han är helt lugn och inte nå stressad eller ngt.. vad hjälper banan mot? de ska jag prova!
#5 tror Tina menar att han kanske vill äta då? många kaniner älskar banan! :)

Ah ja tänkte jag med ;)

Kolla tänderna. Men jag tycker att du ska åka till vetrenären i säkerhet skull.
testat äpple? Ge nån gren kanske? Om h*n verkar må bra så kan du försöka ge maten på nåt roligt sett, och då se om h*n äter :)

Hur är hullet då? Dricker han ur flaska eller skål? Om flaska så kanske han inte får tillräckligt med vatten och då kommer han inte att äta ok.

Idag flyttade jag lill killen till troja och hennes bur. jag satt å tittade på dem länge å allt funkade kanon mellan dem. När jag senare kommer och tittar till dem ca halv timme senare kanske, är det bajspluttar på hela deras sitthylla. Och lilla baltazar sitter vid matskålen och äter för glatta livet?
Hm jag fattar inte vad som har tagit åt honom. men han tömde iaf hela sin mage, med enormt stora bajskulor!
Jag är mest glad att han mår bra och äter! :)

#11 Vad roligt att höra!
Om han redan var kastrerad när han kom till dig så kanske han hade hade haft en tjejkompis tidigare i sitt liv och helt enkelt var deppig över att behöva vara ensam. Jättekul verkligen, lycka till!

#12 ja verkligen. Nej, han var nästan nykastrerad när han kom till mej och hade inte sett en kanin förut.. Så han har suttit ensam ett tag.. Men han kanske vart ledsen av å sitta i en egen bur :P vem vet;)