Behövs en lejonkanin borstas? Hur ofta?
Brukar du borsta din lejonkanin??
HUR OFTA???
MVH Jenny, Fanny
Med vänlig hälsning,
Jenny

Jag har en lejonkanin och hon behöver aldrig borstas. Är väldigt renlig och sköter sig själv. Hon är som de andra dvv.
Jag föder upp Lejonhuvade och borstar mina :). Jag har en som just nu är Teddy (ev. peking, som ej fällt ännu) hon måste borstas varje dag, och även så får jag plocka ur skräp några gånger om dagen. Sen har jag en Peking, henne borstar jag typ 2-3ggr /vecka. Super bra päls på henne! :) Och en som är som ett vanligt Lejon :P Han borstar jag typ 1 gång i veckan.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Det beror ju på hur mycket man de har och av vilket slag pälsen är. Men är de inte långhåriga på rästen av kroppen utan bara har man så behöver de i princip aldrig borstas, kanske lite en gång i veckan eller så.
Totte är blandning med hälften lejonhuvad i sig. Men eftersom han har så lite lång päls behöver han aldrig borstas, fast jag gör det ibland i alla fall :)

jag föder upp lejonkaniner, och mina borstas 3 ggr i veckan

Har peking och lejonhuvade, endast mina pekings behöver borstas :)
Jag har en hermelin/lejonhuvad hona. Hon är ganska korthårig och mest lik en hermelin förutom att hon har en man. Jag borstar vid behov, mest blir det under våren då hon fäller.

jag harr en lejon han hårar rätt så mycket så honom behöver man borsta då och då

Jappo behövs borstas ibland i manen så det får jag göra, brukar då borsta kroppen lite också :)