Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1371 ggr
[Liinda]
0

Söker fodervärd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är med enormt mycket sorg jag måste leta fodervärd åt Marley. Jag bor på internat och får inte ha med djur dit så Marley får inte så mycket uppmärksamhet som han behöver eftersom jag bara kan träffa han på helgerna. Jag vill egentligen inte göra det här men jag kan inte vara så egoistisk att jag missunnar honom den uppmärksamhet han vill ha. Fodervärds tiden är alltså tills nästa jul då jag skaffar lägenhet. Och jag skulle väldigt gärna vilja ha honom på endel lov. Och jag ställer såklart upp som kaninvakt när ni behöver det. Marley är även försäkrad i Agria och jag står för försäkringskostnaden varje månad och även veterinärvård om han skulle behöva det. Men mat och spån står fodervärden för. Är det så att det inte funkar eller att ni inte vill ha kvar honom så tar jag givetvis tillbaka honom på en gång.

Marley är en kanin på 7 månader och är troligtvis en hane. Jag kan inte vara säker eftersom han är min första kanin och jag har kollat könet på honom själv. Alltså med andra ord jag visste inte könet på honom när jag fick honom. Han ser ut som en Lejonhuvad men jag har ingen stamtavla eller något så han räknas väl som blandras då. Han är väldigt liten till växten och ser fortfarande ut som en kaninunge i princip, jag antar att det är för att han blev för tidigt tagen från mamman och så är hans föräldrar också väldigt små. Han är innekanin och jag vill att han ska fortsätta vara det. Såklart kan han få vara ute på sommaren men jag vill att han fortsätter vara innekanin. Och om det vore möjligt att han får komma till någon som har kanin redan för han visar väldigt mycket att han tycker om andra djurs närvaro. Det är absolut inte krav utan bara ett plus :) Han älskar att umgås med mina katter och likaså med mina marsvin. Men han bor inte tillsammans med marsvinen utan han har en egen bur.

Jag vill att han kommer till någon som har kaninvana eftersom han kan vara lite knepig ibland. Det är nämligen så att han bits. Det är speciellt när man stoppar in handen i buren som han springer fram för att bita men visar man att man inte är rädd och bara stoppar honom så går det bra. Men han är inga problem att lyfta ur buren för har man bara visat honom att han inte får bitas så går han med på att lyftas. Han har varit jättetam och hur mysig som helst, men han har blivit såhär upprorisk för ca 2-3 månader sen och det kan dels bero på könsmognad och att jag inte har haft lika mycket tid med honom. Men jag tror absolut det går att träna bort/Växa bort. Jag kommer även kastrera honom i vår/sommar om fodervärden vill det och då står jag såklart för den kostnaden. Men som sagt jag vill att han ska komma till någon som har kaninvana och vågar hantera honom för väl uppe ur buren brukar det inte vara några problem.

Jag är väldigt noga med vart Marley hamnar så det är inte "första bästa" som får ta honom. Jag kommer vänta tills jag hittar något som känns rätt. Och kontakt med fodervärden är ett krav såklart. Vi bor i Eskilstuna. Skicka Pm till mig här om ni är intresserade av honom.

/ Linda

[Liinda]
0

Marley

[Liinda]
0

Marley :)

Tina-A
0

Hoppas du hittar någon! Det vore ju bra om någon i Eskilstuna kunde ta honom så behöver inte transporten bli så lång.

Lycka till!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

CoNo
0

Väldigt fin var han :]
Hoppas det löser sig.

Feliciaa
0

Vad söt, Lycka till med letandet!

jees94
0

putt

Clariiz
0

Bor han i Eskilstuna?

Där bor ju jag :P.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Liinda]
0

Tackar allihopa :)

#7 Japp han bor i Eskilstuna, vi bor 10 min från centrum :)

galaxens
0

Va fin han är!

emmsaaan
0

jättefin. hoppas att det löser sig!

Clariiz
0

#8; Coolt :). Vilket håll från centrum? Själv bor jag typ ut mot sundbyholm^^

Tror inte jag kan ta honom dock :/ Då mamma inte vill ha innekaniner..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Liinda]
0

#11 okej jag bor åt andra hållet jag bor vid stålforsskolan :P Okej vad synd mammor är så envisa :P

Clariiz
0

#12; Aha det vet jag vart det ligger :P.
Jaa :/ Dom är ju det :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ciss
0

Varför kan han inte få bli utekanin? :S

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Nathalieee
0

#14, det lär nog bli lite kallt om han ska flytta ut nu…

[Liinda]
0

#14 för nu kan han ju verkligen inte flytta ut när han inte har någon vinterpäls och är lika litet som ett marsvin. Han skulle frysa ihjäl. Och så behöver han mycket uppmärksamhet annars blir han nedstämd. Och är han utekanin så får han ju sitta ensam största delen av dagen och det vill jag inte.

[Liinda]
0

Putt :)

[Liinda]
0

putt

[Liinda]
0

Puttar upp

Flippa
0

Tyvärr, kan inte ha han.

[Liinda]
0

jag puttar upp :)

Wiizy
0

Vaaaaackkeeeeeeer… ;D ^^

[Liinda]
0

#22 Tackar :D

[Liinda]
0

puttputt

[Liinda]
0

Marley söker fortfarande en fodervärd :)

sputtnick_plexus
0

Lycka till!

Jojsan
0

puttar upp åt sötpojken! :)

Hanna-
0

Lycka till!

Putt.

jusse
0

Lycka till :) Putt

[Liinda]
0

Tack :)

Devin
0

Jätte söt, tyvär så kan jag inte ha kanin inne :/

Romana_12
0

Putt !, hoppas ni hittar fodervärd!

johanna_loveAnimals93
0

Lycka till!

ninis74
0

Hoppas du hittar någon åt sötnosen!

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

MysanMinGodis
0

#7: kan inte du ta hand om hennes kanin då?

EmmA-P
0

#35 Hon kunde ju inte ta innekaniner.

[Liinda]
0

Tack så mycket alla :) Jag funderar på om jag skulle lägga ut en annons på blocket eftersom jag har haft annons på honom ute förut och inte hittat någon då heller. Men jag gillar egentligen inte blocket :/ åh nu sitter jag med beslutsångest om jag ska våga lägga ut annons där med…

[Liinda]
0

Tack så mycket alla :) Jag funderar på om jag skulle lägga ut en annons på blocket eftersom jag har haft annons på honom ute förut och inte hittat någon då heller. Men jag gillar egentligen inte blocket :/ åh nu sitter jag med beslutsångest om jag ska våga lägga ut annons där med…

MysanMinGodis
0

#36: jag menar att #7 skulle kunna ta hand om den eftersom att hon bor ju där kaninen bor :)

Turkos
0

Putt^^ O lycka till!  :)

[Liinda]
0

Jag sätter just nu ett stopp för letande av fodervärd eftersom Marley är sjuk. Han ska till veterinären imorgon och han kommer inte flytta förens han mår helt bra. Jag vet inte hur lång tid det kommer att ta men han kommer behöva äta upp sig lite så det kommer nog ta ett tag.

Annaaa
0

Om du fortfarande vill ha fodervärd när han är frisk så har jag möjlighet att ha honom. Jag bor i och för sig i Göteborg och har inte körkort. Men kan eventuellt fixa transporthjälp.

Har två egna kaniner (hona+kastrerad hane), som är lösa inne, så kastrering vore bra om det skulle bli något.

Hoppas han blir frisk snart!

[Liinda]
0

#42 Ja absolut :) Om transport går att ordna vore det jättebra, eller om jag åker tåg med honom upp och lämnar honom. Kastrering kan jag absolut fixa men då måste jag vänta tills han blivit ordentligt "stabil" för att klara av en kastrering. Men då hör jag av mig till dig genom Pm när han blivit frisk och hör om du fortfarande är intresserad av honom :)

Annaaa
0

Gör så! Jag skulle själv kunna lämna honom för kastrering här till samma vet som kastrerade min kille, om det är bättre att vänta en tid och du inte absolut vill ha en speciell vet hos er. De måste ju ändå hållas åtskiljda i början.

[Liinda]
0

#44 Ja det skulle absolut gå bra, för veterinärerna jag brukar gå till här gör inte kastreringar på smådjur ändå så :)

teddykaniner
0

Hejhej!

vad söt han är!

Jag skulle jättegärna ta honom som fodervärd,men vi bor jääätte långt i från dig.Gråter(kanske inte riktigt så)

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Liinda]
0

#46 Tackar :) Ja om ni bor i Finland så är det ju en bra bit.