Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 566 ggr
Kristall
0

Aktiveringstips till busig kanin ^^

Jag har en riktigt busig & pigg 4 månader gammal honkanin. Hon får springa lös i mitt rum flera timmar om dagen, idag har hon varit lös från kl 12 ungefär (med korta pauser). Men hon har ändå fullt med energi kvar på kvällen. Hon klättrar upp i bokhyllorna, ändrar ordningen i mitt klädskåp, river i mattan och hoppar upp på precis allting! Inget som stör mig dock, men jag tycker att hon verkar ha lite tråkigt ibland, och vill gärna ha tips? på hur jag kan aktivera och sysselsätta henne under dagarna, både i buren och utanför. Och även tips? på hur man själv kan göra t.ex. tunnlar och leksaker.
Vill även gärna ha ritningar på hagar och betesburar, om ni har :)

Tack på förhand :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

twinnie
0

Jag köpte en kattunnel som prasslar när kaninen springer igenom. Väldigt populärt här hemma :)

Ledin
0

badboll å lektunnel är bra mina gillar även vanliga tennisbollar

Feliciaa
0

Bygg en lekplats åt kaninen med bollar, tunnlar, gömställen m.m. :)

Kristall
0

#1 - tack för tipset :) Borde eg. ha en kattunnel här hemma men har tappat bort den, så jag får väl köpa en ny ;) Eller göra egen, om det går.

Kristall
0

#2 och #3 Tack för tipsen! Borde ha några tennisbollar här nånstans, kan leta fram dem imorgon :) Ska fixa tunnel. Har dock ingenstans att bygga en lekplats ännu (för kallt och dåligt väder ute) men kan ju börja med att fixa lite leksaker & sånt i mitt rum.

Clariiz
0

höboll som hänger från taket är super poppis här hemma. Azka älskar också sin höboll som ligger på marken :). Hon spelar fotboll, slänger, äter ur den och leker med den super mycket.

Sedan kan du bygga som ett lusthus, med hyllor, gångar, gömställen. lägg lite godis här och där.

tunnlar :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kristall
0

#6 höboll låter bra, ska inhandlas vid nästa besök till djuraffären ;) Tunnlar ska som sagt fixas ;)
Ska även fixa gömställen, utkiksplatser och sånt till hagen som jag ska bygga i vår/sommar :)

Clariiz
0

#7; tips? är att köpa både en grönsaks/höboll som hänger från taken OCH en höboll som ligger på marken! :) Så en av varje :P.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Kristall
0

#8 ok :)
*putt*