Veterinärbesökerna.
Då ni har varit hos veterinären med din/a kanin/er, vad gjorde ni då där? :)
Då jag var hos veterinären med Filippa så kollade dom hennes tänder, och dom var helt normala :)

Första gången var jag där med Lippo eftersom han bara lade sig ner hela tiden, var hängig och drack eller åt inget. Då sprutade de in någon vättska som skulle fungera som "pucklarna"(?) på kameler :)
När Zvinto var till veterinären kastrerades han.

Dumle har vart där några gånger. Först när han blev kastrerad och sedan när han bröt svansen. Cloetta hon slutade äta och då var vi där.
Sen har alla kaniner blivit vaccinerade där.

När Wille kastrerades.

Jag har vart hos vetten två gånger med mimmi (min första kanin) En gång när hon fick lunghinflammation och en gång då hon behövde avlivas
jag ska dit i mars/april också för att kastrera Tjoffsen
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
har inte varit hos veterinären med nån av mina kaniner:)

Första gången var då "Cossen" kastrerades.
Andra gången hade han trumsjuka, blev rönkad och inlagd 1 dygn (med en sorts dropp).
Tredje gången av samma anledning som andra, inlagd 2 dygn (med dropp första).
Lite tveksam hur det gick till då han hade dropp, jag var så glad att han överlevde så jag frågade inte, men kanske med "pucklar" som #2
Förhoppningsvis aldrig mer!

#4 kan de bryta svansen?
Alltid lär man sig något nytt…

Bara för vaccinering mot RVHD och MYXOMATOS.
Har vatt hoss veterinären många gånger och vill nog inte försöka minnas alla gåner =/ Men sista var iaf för ett halvårsen då min yngsta kanin vaccinerades :) Och innan dess va det ett år sen och då vaccinerades de andra tre.
2/3 ggr när alram blev förlamad och sedan avlivad :'( . sen en gång när daisy blev vaccinerad.
Emma