Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 879 ggr
emmsaaan
0

Lite uppdatering ang. bur.

Jag kan pga. någon konstig anledning inte skriva i tråden "Ska snart börja med buren! :)" så jag skriver här istället.

Senaste:
Pappa har köpt något slags plasttak som vi ska ha i burbotten. det är som tjärpapp fast i tunnt plast liksom, ungefär sånt som finns i pooler. Vi ska ta bort den vänstra mellanväggen så att en bolåda går in i buren :) Ska hämta galler & bygga dörrarna. Sen är allt klart! :)

Fredag: Vi bygger klart det sista på buren & vi hinner förhoppningsvis klart. Ska även hinna lyfta över buren in i hagen. Jag cyklar & köper lite kaningrejer, t.ex en höhäck i trä från granngården & en kattlåda.
Lördag: Går upp tidigt & åker till sthlm. Träffar Louise & Blueberry! Så kul! :)

Kommer lägga ut bilder på den färdiga buren sen! Vi ska fortsätta imorgon.

Ync
0

Så kul! :)

twinnie
0

Kul :) Ska snart börja bygga på mig bur .. Så fort vi kommit på vad vi ska ha som botten :) Vad är det för plastgrejj ni ska använda?

(hon heter Louise med S *anmärka* ;D)

Ync
0

Jag och min pappa ska fara till han´s jobb( han har eget företag som tillvärkar kök osv. ) Då ska vi bygga några hinder, en bur och kanske något mer om vi hinner :)

Jennie104
0

Skojigt ;) Jag och min L pappa ska bygga en tvåfackare ;)

emmsaaan
0

#2 Okej, kul! Pappa vet inte va det heter men det är något som man använder som tak. Kan försöka ta reda på mer sen så kan jag ju berätta om det är bra eller inte :)

Oj, har alltså stavat fel jämt! & inte har hon sagt något heller ^^ Fixad nu!

#3 Kul!

#4 Det skulle egentligen bli en tvåfackare men då skulle vi aldrig orka flytta den så vi bygger ett fack åt gången.

twinnie
0

#5 bra :) För pappa letar som en galning efter något bra botten men hittar inget .. :/

emmsaaan
0

#6 Okej. Jag har tjatat på pappa att köpa badrumsgolv men så kom han hem & sa att han hade köpt något annat. Hoppas bara att det funkar. Ska ni inte köpa badrumsgolv då? :)

emmsaaan
0

Putteliputt :)

SallyB
0

*Nyfiken* :)

Jennie104
0

vart kan man köpa badrumsgolv?

PRO_Anders
0

#10: I en "mattaffär", eller i en välsorterad "Färgaffär".

Jennie104
0

11# Okej tack ;)

emmsaaan
0

Här finns bilder på bygget. Vi ska bygga en likadan till Uzza sen.

http://emmywallberg.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE1OTc4MjkwNyZ0P
TEyMDE5OTMyMDEmY3VycmltZz0w

http://emmywallberg.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE2MDc1NzUwMSZ0
PTEyMDIxNjYwMDEmY3VycmltZz0y

Julliz
0

Vad kul med en ny bur! Jag håller själv på med en. Jag ska bara skriva ihop allt nu :)

emmsaaan
0

Pappa har gjort feeel :( Det är tre dörrar, en ska vara helt tät men det råkade bli en springa emellan… :/ & så gjorde han en jättestor bodel fastän jag inte ens skulle ha någon! ;( men det får vi ta bort om några år ;) själva buren är ca. 120-130 & bodelen är 40-50 cm bred.

Går det att ha maten i DEN MÖRKA DELEN? Inga lampor finns, det är som en bodel bara. Eller vill hon inte äta då?

emmsaaan
0

Har nu köpt en vattenskål & en toalätt. Hittade ingen höhäck men hon klarar sig nog tillsvidare.

Jojsan
0

Kul att ni snart är färdiga! inte kul att det blev fel.. Det borde inte göra något att ha maten i den mörka delen.. tror jag..

emmsaaan
0

NEJ! Hela buren är förstört enligt mig, kolla va små gallerdelarna blev på dörrarna. Tror ni att det fungerar ändå? Gråter

LÄNK:
http://emmywallberg.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTE2MTc2NzEw
NSZ0PTEyMDI0MjUyMDEmY3VycmltZz0x

emmsaaan
0

Putt…

Jojsan
0

oj.. Är dörren större bara gallerdelen så liten?

emmsaaan
0

#20 Förstår inte vad du skriver men gallerdelen är så liten, pappa vill inte såga mer för då kommer dörren gå sönder.. :( Men tror ni att det fungerar att ha så?

emmsaaan
0

Snälla svara, funkar det ändå? :'( Vet inte vad jag ska göra annars, lillan kommer ju imorgon…

Jojsan
0

Jag menar att öppnar man lika mycket som galler delen… äh jag kan inte förklara…

Men det går ju säkert att ha så bara att det blir ganska mörkt i buren..

emmsaaan
0

#23 Haha, fattar fortfarande inte *trög*. Men var nyss ute & kollade & det ser inte lika litet ut som jag trodde, det är gränsfall till litet, men det går definintivt att ha så. Vi har satt in lampor också. Hoppas bara inte att Blueberry når upp 80 cm. ^^

PRO_Anders
0

Det blir bra, tänk att en vildkanin lever i en mörk håla hela livet..

Nu blir det mindre med snö som kan flyga in…

[chriistina]
0

Det kommer inte bli så mörks som det värkar. Byggde en bur i sommras till min kanin och trodde det skulle bli helt mörkt. Sen solen kommer in och det är inte så farligt.
Kaninen bryr sig garanterat inte om att där är lite mörkt, den har ju ändå samma yte där inne :)

emmsaaan
0

det blev bra tillslut :) vi har satt in lampa & så. här finns bilder:

http://emmywallberg.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP
3Q9MTIwMjQyNTIwMSZpZD0xNjE3NjYyNTU=

Jojsan
0

det blir nog bra :)

SallyB
0

Lampa låter ju lite risky - om man säger så…!

Som sagt, kaninen bryr sig inte så mycket om att det är lite mörkt, de är ju i naturen skymnings- och gryningsaktiva och sover mest i sina hålor dagtid. Buren står ju ute och det är/blir ändå ganska ljust jmf med om den skulla stå inne med samma nät/luckstorlek.

emmsaaan
0

#29 Jag vet, jag har bara lampa för att jag ska se vad jag gör på kvällen.

EmmA-P
0

Den blev ju jättefin.. sen får du lägga in bilder på kaninen :D

emmsaaan
0

#31 Tack. Bilder finns här:

www.emmywallberg.bilddagboken.se

Datum: 9-10/2.