Blir kaninen stressad?
Hej. Min kanin brukar bo hos min mormor i en hästbox när jag bor hos mormor i några dagar. Hon trivs verkligen till 98%! Hästarna är liite läskiga, men hon trivs. Hon springer runt i stallet på dagarna & så.
**Jag undrar, blir kaninen stressad om jag bara åker dit över en dag & tar med mig henne?
**Min mormor bor 3 mil ifrån mig ute på landet. Det är inte nödvändigt för kaninen att följa med men jag tänkte bara, som en rolig grej så att hon får springa av sig & ta lite semester från staden. Hon älskar verkligen att springa runt i stallet.
Tacksam för svar!

Njääe, det tror jag inte. Möjligtvis lite stressad i början, men det är nog inte så farligt.

Okej, för jag tänkte, man kan ju åka på kif-träffar t.ex & det brukar ju vara långt för vissa.

#2: Precis ^^ Nä, jag tror inte det är någon fara. Hur lång tid tar det att åka 3 mil? *smart* xD

En halvtimme kanske..

Men då är det lugnt ;)
låter som en rolig liten utflykt! :)
- Mvh Emma

#6: Instämmer :)
Går säkert jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tänkte åka dit med Blueberry & Uzza några veckor efter att jag kommit hem från utlandsresan, så i slutet av mars så åker vi nog dit :)
#6: Håller med, det är ju inte så långt och så får hon ju riktit sträcka på benen, :)

Ändrar det där om en halvtimme, det tar nog snarare en timme.
#10 det är nog inga problem iaf =)
- Mvh Emma

Så bra :)

Brukar åka med mina ca. 1½ timme över dagen. Fast mina är lugna som filbunkar och lägger sig på sidan i transportburen och jäser :)