Kaninhane utlånas till parning!
Hej!
Jag har en liten kaninhane som jag lånar ut till PARNING. Han heter Cinnamon och kommer Lion Crest's kaninuppfödning.
Han är renrasig lejonkanin i färgen blå. Dock så har han irriterande vita hårstrån på nos och tass… Han är vaccinerad, har härstamningsbevis och är en helt underbar liten kanin. Mycket social och matglad. Han har jättefin päls!
Han har dock ett stoooort nehov av att gnaga. När han inte hade pinnar gnagde han sönder ett hål i buren istället -.- Men bara han har kvistar funkar det fint. Han har även fått kortare över-tänder och längre under-tänder på senare tid… Sen han gnagde sönder buren…. dett är dock inget ärftligt fel utan det går, och kommer att åtgärdas genom att klippa under-tänderna.
Cinnamon är född den 16/3 -06, han är efter Västrabos Molex, och undan Nanna.
Han är lätt i rak, med en pinne från medelsvår. Lättny i krok. Mkt duktig på hoppbanan, lugn och sansad. Blir aldrig nervös, och får aldrig utbrott.
Han har tidigare varit pappa till en rad ungar när han bodde hos sin förra ägare, jag kan inte alla i huvudet men om du är intresserad så ska jag ta reda på dem.
Jag tar inte ut någon språngavgift, men jag kräver att honan är i god kondition, har stamtavla och inte har några ärftliga syndrom.
Julia

puttar upp till dig, såg att du inte fått några svar….
#5 tackar tackar… Har inga större förhoppningar på att få svar kanske :P brukar ta ett tag. Men jag finnsju med om någon gör en sökning :)

Hellu, nu till våren har jag planerat att skaffa en kanin till ( en hona ) Som jag tänkt att para, men inte säkert… Men vart finns du någon stans? Nöra halland eller skåne? Väldigt fin kille du har =)
#7 Jag bor i Skåne, Ängelholm. Det är typ nordvästra. Ja visst är han fin :)

Ängeholm säger du? Där bor min pappa :D
#9 Nähä? Verkligen? Vilket sammanträffande, bor han i stan eller i något av områdena runt?
Aww, han är ju så söt :)

Hm… man kan väll säga inne i stan….

Spelar det någon roll Vilken ras? honan är för dej? Jag funderar på att skaffa antingen teddydvv, Lejonhuvad eller en dvärgvädur… Iafl så blir det en dvärgkanin, det är ett som är säkert =)
Stamtavla, det får man när man löper kaninen vah? :D

#13 du kan inte få stamtavla om du köper en teddydvv eftersom det inte är en godkänd ras i sverige, dock kan du få härstamningsbevis.
#0 Kräver du stamtavla eller räcker det med härstamningsbevis?

Varför är det visktigt att ha det? Härstamningsbevis och stamtavla!?
Fattar inte de :P
#14 Det går bra med härstamningsbevis, men jag vill veta att det inte finns några ärftliga sjukdomar som jag för vidare. Det är därför jag vill att honan ska ha det.

Okej :)
Så det är bara att höra av dig när du har en hona redo :) Mejla mig på jullan_gullan_93@hotmail.com eller PM:a här.

Puttar för dej :)<3

Jappsy =)
Puttar upp åt dig :)