ang. allt som skrivs.
Tror ni verkligen på att som skrivs/sägs på internet?
T.ex om en kompis säger förlåt via msn eller liknande, tror ni på det då?
Eller om om någon skriver "fan vad ful kanin" eller liknande, tror ni på också?
Svara gärna varför ni gör/inte gör det :)
Det beror på situationen.. Tycker själv att det är lättare att vara ärlig över internet, skulle kännas konstigt om man inte var det :P Inte nu att man ger ut alla ens personuppgifter eller så, men att man är ärlig iaf ^^

Hur kan man veta att någon är ärlig bakom en data skärm egentligen? :)
#2 Jaoo, det är klart ^^ Man kan ju aldrig veta egentligen.. :P

haha nej precis :D
Det beror väl lite på situationen. Pratar jag med mina vänner förutsätter jag att de är lika ärliga bakom dataskärmen som de är öga mot öga.
Själv är jag rätt blyg av mig och kan tycka det är lättare att då prata genom tex msn.
Men folk jag inte känner lite jag inte helt på.

Om jag känner människan så visst, varför inte? Men om det är någon som jag inte känner brukar jag inte lite 100% på. Och jag brukar inte heller ta kontakt med nya människor som bara addat min msn ;P
Tänk på alla som råkat illa ut för att de litat på främmande människor på internet! Så absolut ska man inte lita på alla främmande människor.
Är det en gammal vän tar jag för givet att hon/han talar sanning.
Jag har själv väldigt lätt för att vara ärlig över internet. Ofta är det lättare än i "verkligheten" tycker jag då man som sagt kan gömma sig lite och är det något jobbigt måste man inte visa sig lika tydligt. Man kan skriva något jobbigt på internet och sedan gå iväg och gråta lite eller vad man vill, sen kan man komma tillbaka när man är redo och höra folks kommentarer flera timmar efteråt om man vill. Bra tycker jag!
Och så kan man ta tid på sig och formulera sig på ett annat sätt än "på riktigt" och då kan det också vara lättare att vara ärlig.
Men man ska alltid stå för det man säger och gör, varesig det är på internet eller öga mot öga!
Sånt jag läser på internet, typ faktablad och tidningar och informationssidor, försöker jag hålla mig lite kritisk mot och inte tro på allt jag läser. Men jag tror nog ganska mycket på det allra mesta ändå :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nja, beror på vem. Har träffat en kille från internet & vi bodde 45 mil ifrån varandra xD Hade dock med mig en kompis!

Litar bara på de jag känner utan & innan.

Jag tycker som Tina, för mej är det lite lättare att vara "ärlig" bakom dataskärmen.
Jag var sur på min kompis för hon hade gjort en sak,men hon nekade så jag blev sur och typ "ignorerade" henne. men sen i skolan var det svårare, det blev typ så att jag låtsades vara glad fast det egentligen inte va så :S
beror på.. men "riktiga" kompisar förutsätter jag är lika ärliga som i verkligheten.. sen beror det på.

Har också träffat folk som jag börjat snacka med över internet, både bra och dåliga erfarenheter av det. Visserligen har det inte varit någon 50-årig pedofil direkt, men deras personligheter är inte precis de bästa .
Jag brukar ta allt som skrivs på internet med en nypa salt… Och jag tror INTE på ursäkter via internet. Jag har varit med om att folk sagt förlåt via msn, och sedan bara fortsätter vara ovän med en. Sen brukar jag alltid fråga folk på msn vad dem menar, för det är så lätt att tolka fel när man chattar! Det är så lätt hänt när man inte har tonlägen, kroppsspråk m.m.
Beror på vem som säger det. Är det tex en bästa vän som man litar på fullt ut som säger en komplimang tex, då skulle iallafall jag tro att denne är ärlig. :P