Känner mig lite ledsen :( HJÄLP!
Jag känner mej lite små ledsen över Isa =(
Jag vet inte alls vad som har hänt med henne, men hon har blitt skygg på något vänster, när mamma kommer nära henne och ska klappa henne så sticker hon iväg. När jag och pappa kommer så ligger hon kvar och tycker det är jätte skönt.. Men när jag ska ta upp henne och gosa med henne så sticker hon bara iväg, jag förstår inte alls vad det handlar om..
Jag vill ju kunna gosa med Isa utan några större problem, men i detta fall så blir det bara svårare och svårare för varje dag som går :/
Jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag känner mej allt mer ledsnare och ledsnare för att hon inte låter mej ta upp henne och ha henne i min famn =( Varje gång jag ska ta upp henne så knorrar hon och i vissa fall attackerar hon mig.
Jag vet inte alls vad jag ska göra för att få henne att förstå att jag inte kommer göra henne illa.
Hon knorrar hela tin när jag ger henne mat, förstår inte heller varför hon gör det?=/
Men Isa har blitt en tapet förstörare. Och när mamma tog henne på bargärning så tror jag mamma gjorde något jag är inte säker på vad hon gjorde men Isa sprang ner till undervåningen :(
Mamma har sagt att jag ska ta henne i nackskinnet men det sa jag ifrån med eftersom kaniner ska man ju inte ta i nackskinnet om jag inte minns fel, för då gör det ju ont på dem. De är ju lixom inga katter ju..
Hur ska jag göra för att få Isa att förstå att jag vill mysa med henne och inte göra henne illa? Det känns nästan som om hon tror att jag ska göra henne illa fasten jag kan bli arg på henne ibland. Men det skulle jag aldrig göra, det är skit jobbigt att hon hela tin springer iväg och sånt :(
HJÄLP MEJ!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Jag vet faktiskt inte :/ När alla har slutat skolan så hjälper nog någon dig. Lycka till!

Ställ din mamma mot väggen och kräv att få veta sanningen vad hon gjorde mot/med kaninen.
Är en tapet viktigare än ett liv, så är det inte konstigt att det är krig här i världen…
Sen har du nåt att gå efter…

Tycker samma sak som #2 för din mamma kan ju ha gjort nåt

Håller också med #2. Det verkar som att din mamma har gjort något mot Isa, och det är därför hon har blivit skygg.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Håller med 2#
Eller så kanske hon är i tonåren?
Håller med #2 och tänker också på tonåren.
Ja efter som hon är mest skygg mot din mamma kan det nog vara att hon gjort något…. tvinga henne att säga sanningen!!

Det är ju inte konstigt att kaninen har blivit skygg, det måste ju vara din mamma som inte har varit snäll mot den.
Jag blir så arg, vuxna borde fatta bättre än att behandla djur illa.
Idag fick Isa sitt roliga och flummiga humör och springa runt allas fötter så vi inte kunde gå nånstans. Mamma fick även ta upp henne två gånger. Så just nu så känns det inte som om det har varit något allvarligt men jag måste ju ändå fråga henne, men jag vet inte hur. JAg sa te pappa igår när vi kollade på tv att mamma kanske gjorde något och sånt.
Men rätta mig om jag har fel, eller hur ska man inte ta kaniner i nackskinnet?
#9; Man ska verkligen inte ta kaniner i nackskinnet nej.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#9 Nej, man ska inte ta dem i nackskinnet. De tror att de blir attackerade av rovdjur om man gör så.
Visserligen har jag Nisse i nackskinnet, men då är han på marken och jag måste hålla honom, så han inte sticker iväg när han ska in i transportburen.
Fy fan vad jag fick jaga honom när han smet en gång när han skulle in i buren.
Men jag varken bär eller lyfter han i nackskinnet.

#9: HUR????
"Mamma vad gjorte du med Isa, när du upptäckte att hon var på tapeten?"
Svårare än så är det inte. Är du rädd för din mamma, eller…
isf vet vi ju varför kaninen är rädd…

#12 Jag är rädd för min mamma ^^ Bara jag snackar om kaniner så blir hon arg.
#13 haha minm med ^^ elr liksom , om jag frågor om jag får en tille lkler ngt annat djur, men d e inte så konstigt eftersom vi har 5 kaniner,1marsvin 1 hu ndoch en katt och att jag snart ska få en häst x')
Gör som de andra säger, fråga din mamma hur det egentligen gick till och förklara henne att kaninen tror att hon är ett rovdjur om man tar den i nackskinnet.
Men jag tror inte att det är den hela förklaringen varför kaninen tar avstånd.
Den kan lika gärna ha en period, kanske tonåren eller bara att den inte är på humör.
Mina kaniner blev iaf mindre keliga i tonåren, de skulle inte alls sitta i knät och mysa, de ville vara ute och rejsa på gräsmattan. När man skulle fånga in dem "skällde" dom på mig och gjorde hotfulla utfall (men de bet dock inte, de skulle bara skrämma mig) och tyckte att jag var hur dum som helst.
De har nästan helt slutat med det nu, men de har sina dagar…
Honor brukar ha mer humör än hanar;D

Ja,jag säger då det…….*suck*
Stackars barn!!!

#16: Vad 'stackars barn' ? Klart att det kan vara tonåren, men det är klart att hennes mamma ju kan ha gjort något. Rätta mig om jag har misstolkat dig, men enligt dig så VET DU exakt vad som hänt, och tycker att alla andra ideer är helt meningslösa.
Som sagt, rätta mig om jag har fel.

#17, jag tror han skojjar :P Annars fattar jag inte heller..

**#17,18:
**
Jag menade #13:
Det kan inte vara roligt att växa upp, och vara rädd för sin förälder, som är den man ska kunna lita på i vått & torrt.
Naturligtvis kan det vara tonåren också, har jag aldrig förnekat, men hon undrade om/hur hon skulle kunna fråga sin mamma..

Man kanske bör vara allvarlig nu, med tanke på vad det här inlägget handlar om - men…
Svårare än så är det inte. Är du rädd för din mamma, eller…
isf vet vi ju varför kaninen är rädd…
Hahaha, det där lät roligt i mina öron. *Asg*
Ska svara lite snabbt här!!
Ni som frågar om jag är rädd för min mamma är svaret NEJ, men jag har viss respekt för mina föräldrar.
Isa har faktiskt varit i mammas knä väldigt många gånger, och jag tror som #15 säger att det är perioder, hon är lite flummig av sig, kaninen alltså =)
aja nu ska jag sova ha de bäst och sluta döm ut andra efter hur de skriver

#19 Jag litar på min mamma & hon finns alltid där men vågar inte prata med henne om kaniner.. :(

#22 fattar lite vad du menar fast det är mera så med min pappa. Han tycker han bara lägger ner en massa pengar :P

Ta inte upp henne helt enkelt, min kanin är OMÖJLIG att ta upp (nästan) jag tar aldrig upp han förutom om jag ska sela eller klippa klorna, han hoppar upp i mitt knä självmant och är jätte kelig, ha en transport bur och flytta från bur till bur, det har jag, och istället så för att ta upp han lär jag han tricks och så, vissa kaniner går inte att ta upp och vissa älskar det, det finns liksom inget att göra åt det
Mina föräldrar har hela mitt liv varit öppna och förstående över mitt problem: Jag vill hela tiden hjälpa djur i "nöd" och ge dem ett hem:) Så jag har haft ganska mycket djur i mitt liv, men aldrig mer än jag klarat av.
Min kille som jag numera bo ihop med är inte alls lika förstående:P Eller han förstår att jag har en passion för djur, men han tillåter inte att jag släpar dem dem:)