Några frågor ang. burbyte.
Jag ska som ni alla vet bygga en kaninbur (startat typ 1000 trådar om det). Det ska vara en tvåfackare på längden där Uzza & Blueberry ska bo i varsin med finmaskigt galler emellan :) Men nu till saken:
Jag kommer ha kvar den gamla kaninburen, ett "rum" med **gallerframsida & dörr & utanför så är det en tillhörande rasthage. Jag tänkte jag ha Uzza i buren varannan dag så hon får springa av sig & varannan dag så får Blueberry springa där (givetvis tsm om dom går att ha ihop) Jag har några frågor:
**
Blir reviret något problem?
T.ex om Uzza är där ena dagen & nästa dag så sätter jag in Blueberry, kan hon bli rädd eller något?
Är det något problem för kaninerna att byta bur varannan dag? DOm ska vara i stora buren & springa av sig när jag är i skolan, alltså 4-6 h varannan dag. Jagtänker lägga in matskål, vattenskål, vattenflaska, toalettlåda & ev. bolåda.
10 rosor till dom som läser +svarar :)
**(Dom ska INTE springa i rasthagen när jag är i skolan, bara i "rummet"!)
**

P U T T
Jag ser inga som helst problem att göra som du beskriver. Det är bara att testa några gånger och se om det fungerar eftersom de båda kan reagera så olika. En kan måhända avsky det medan den andre inte har något emot det.
Som exempel kan jag nämna mina kaniner som hoppade in i varandras burar när de bodde var för sig. För dem var reviret inget problem. Så testa och se.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

tack för svaret Tramptass :)

Det låter helt ok, de kommer att stortrivas där..

Ja, det är nog skönt för dom att få springa av sig även när jag inte är där :)

svar på första frågan: min första kanin bodde i en utebur i ca en månad, sedan direkt efter jag hade lämnat ifrån mig första kaninen så fick jag en ny kanin, alltså direkt efter, så satte jag in han och det enda han gjorde var nosa lite och så, sen fortsatte livet som vanligt, men om man byter kaninbur varannan dag så kan ju kaninerna bli lite stressade då det luktar nytt varje dag och så, men om man byter spån och städar efter kaninern ska det väl gå :)
Jag tror inte det ska vara några jätte problem. Det är ju som med rasthagar, där har man ju oftats olika kaniner i. De markerar lite när de kommer i, men sen bryr det sig inte.
Du får helt enkelt testa det när du är hemma :)