vad ska vi göra?
Hej!
Som ni säkert vet så har vi ju kaninungar som nu är 9 veckor! och vi har bara fått 2 stycken sålda:/ Vi har fem stycken kvar som är tillsalu,men det är ingen som har hört av sig och vill köpa dom. Vi vill inte lämmna i dom på djuraffär. För att dom är ju utekaniner. Vad ska vi göra? snälla hjälp oss! :)
Ja, det är sånt man får räkna med när man tar kull. Krasst men så är det! Sitter själv med 4 "ungar" som jag inte fått sålt och hos oss tar de inte emot i djuraffären heller. Det ska vara från deras vanliga uppfödare och inte från privatpersoner. Så nu har jag 6 burar hemma. Ska kastrera hanarna så att de iaf kan sitta med varsin hona för att få bort några burar.

#1 Det var en tjuvparning.

Hmm..
Du kan ju lägga ut på blocket? ''igen''
Har sett din annons på blocket förut ;)
Lägg ut annonser överallt :D
Ungefär som mina då. Jag fick två kaniner av en väninna som sa att dessa "inte var gamla nog att para sig"… Nänä.. Jag delade på dem direkt för att det inte skulle hända något men… Väninnan hittade ungarna dagen efter i buren kaninerna just hade lämnat hos henne!
För att locka köpare:
- Skriv i fler kaninforum än kanin.ifokus ^^
- Annonsera på fler ställen
- Gör transport möjlig. Dvs. att du möjligtvis kan sälja kanin till familj som längst nere i Sundsvall eller Östersund eller möjligtvis ännu längre ner. :/ Om du inte redan har gjort det. Du kan kolla efter hjälp iså fall genom djurtransport.ifokus.
- Ge små erbjudanden som att man får ett informationshäfte om kaniner med kaninen eller en påse pellets som de är vana vid, etc.
- Ev. sänka priset?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

5# jag tror hon ger bort dem..

Satt annonser överallt? Blocket? Eniro?
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Sätt annonser där du bor, i centrum…

#9 jaa.tack för tipset^^

Skulle ni inte behålla typ 2 st ?

#11 jopp,det skulle vi:)

#10 Ingen orsak.
Lycka till.
Sätt upp annonser i t ex. mataffären.
Får ni dem inte sålda får ni väl behålla/avliva. Tänk på att ju äldre de blir, desto svårare blir det om ni måste avliva dem sen. För då har ni förmodligen fäst er vid dem så mycket. Men avliva vill man ju inte, så jag tycker ni ska kolla med djuraffären så snart som möjligt, eftersom de förmodligen inte vill ha "gamla" ungar.

#14 men dom är ju utekaniner(eller dom bor i stallet) och i en djuraffär är det väl ganska varmnt? Så går det att ge bort dom till en djuraffär?

Tack så mycket för alla tipsen :')<3
Hur mycket ska ni ta för dom?

Ojdå, kan tänka mig sån ångest jag hade haft. Men som alla andra säger, sätt upp lappar, annnonsera på alla möjliga sidor och ja… Jag håller tummarna för er =)
åh.. Lycka till! <3
De andra har gett väldigt bra tips?! Så håller med dem..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#17: Undrar samma.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#15 Ni kanske kan vänja dem eller något? :)

Själv skulle jag aldrig någonsin ge en kanin till djuraffären. Men det bestämmer ju alla själva =)
Tycker att om ni inte får dem sålda bör ni avliva ifall ni känner att ni inte kan ta hand om dem.

#21: Det är för kallt för att ta in dem nu.
www.frihetenskaniner.se

#22: Samma här, jag skulle inte heller vilja sälja till djuraffär.
Och djuraffärerna här tar inte alltid in djur heller.
www.frihetenskaniner.se

#17 & 20 vi tar 100 kr för dom.
Pröva att kanske sänka priset så blir det lättare att få dom sålda?

#27 Jaa,kanske det.
Tror inte att priset spelar roll.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
om någon som är intresserad av en unge inte kan betala 100 kr för den så skulle jag inte våga sälja till den personen iaf.
Hoppas ni får dom sålda! :)
- Mvh Emma
Gör som de andra säger=)
Men vad du än gör, lämna inte in kaninungarna till någon djuraffär!
Ett tips?! Skriv mkt om kaninerna på dina annonser, utseende, personlighet och mm.
Jag har lyckats få allt från möss till kaniner sålda på det viset. Men som sagt, ge ut så mkt information om djuren som möjligt=)
Lycka till!
Ta jättemånga bilder på kaninungarna var för sig och ur olika vinklar! xD
Det lockar säkert köpare ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.