Kanin till salu
så söt :)

Ja, visst är han men tyvärr måste han bort 
ja, så synd, vet inte var rättvik ligger, de låter långt bort :/

Jag bor i Hedemora 4 mil från Borlänge. Rättvik är var uppfödaren bor.
hedemora :o, vet inte var de ligger ^^ inte borlänge heller, men ja bor typett par min norr om gbg

Okej, det är typ 50 mil härifrån eller mer..
okej ><

jätte sött…

synd att han var innekanin . Har han stam ? ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Det enda i stamtavleväg är Namn, ras, kön, född, färg, uppfödare samt namnet på mamman och pappan.

# 10 okej jag vet inte hur mkt de måste finnas för han ska vara godkänn att ställa ut ? Någon annan som vet ? Synd att du bodde så långt bort och att han var innekanin ..:/
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Dock står det bara Härstamning kanin på lappen. Det står inte Stamtavla men hon som föder upp heter Anette Hörnfeldt i Rättvik och finns med på hitta.se. Tror det är uppfödarens tel som kommer fram. Har inte ringt och frågat.
Jag köpte Leo ifrån Djurmagazinet i Borlänge och de tar dvärgvädurar från Bunisgården.

#11: Han går ej att ställa ut eftersom att han inte har stamtavla.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

+ att teckningen är fel.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Som ciss säger går han inte att ställa ut, dels för stamtavlan, och sedan har han fel teckning och för långa öron^^. (iaf vad det ser ut som på bilden^^)
Men han var väldigt söt! Dock fel ras, och innekanin :P.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
för långa öron?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#16; Dvv ska ha väldigt korta öron som ligger tätt mot huvudet, samt kort nos. För att vara rastypisk^^ Kaninen på bild tycker jag (kanske jag som ser bilder konstigt^^) har långa öron och en ganska smal ansikte^^. Fast vet inte så mkt om dvv. själv, men när vi hemmtade Rutan och Molle babblade uppfödaren lite om dv. också. eftersom vi frågade lite om vad hon trodde om Ping Pong och lollipop)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jätte söt.. Synd att det är så långt..
Öronen ska vara minst 22 cm och längst 30 cm långa.
Solbackens kaniner
#19; Nu vet jag inte vem jag ska tro på :P. Hon säger en ska och du en annan.. Själv vet jag inte så mycket om dvv. :P Inte min ras^^
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Kopierade det från rasstandarden.
Solbackens kaniner
#21; Då litar jag på dig ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#21; Läste rasstandard nyss, det stod spets till spets på 22cm-30cm. Och längden på örat variera från storleken..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ja, det var båda jag menade, såg nu att jag inte fick med det stycket,
Högst upp på huvudet sitter två kraftiga öronknutor, vilka är beklädda med långa hår. Från öronknutorna hänger, sett från sidan, öronen rakt ned vid var sida med ljudöppningen inåt. Sett framifrån, hänger öronen i en svag inåtvänd (konvex) båge. Öronen är rörformade vid roten, de breder ut sig i en väl avrundad skedform. Öronen är kraftiga och väl behårade. Längden mätt från spets till spets skall vara minst 22 cm och längst 30 cm. Öronlängden skall harmoiera med kroppsstorleken.
Solbackens kaniner

Synd att ingen kan ta våran Leo. Snart finns ju bara en utväg och den vill jag inte ta. 
Så söt kanin :D
Hoppas ni finner ett bra hem åt plutten :)

Hoppas jag med men ingen verkar kunna ta honom för de bort långt bort eller så kan han inte ställas ut. Måste man verkligen ställa ut den när man har kanin?
Jag skulle gärna ta honom.. Men då jag nyss behövt tacka nej till en kanin, och detta är fel ras. Går det tyvärr. inte.
Men lycka till!
Har du annonserat på:
Blocket.se
Eniro.se
Hastaanonser.se
ABC-anonns.se
Annonsdirekt.se
?
Eller så kan du sätta upp lappar på stan osv. ! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Lycka till! Bor tyvärr för långt bort.. :(

Ingen som kan ta Leo? Han måste bort.. annars blir det tyvärr avlivning och det känns helt fel :(
Vilken sötnos :) Lycka till!

Tyvärr är det inte alltid så lätt att lyckas omplacera, men han är jättesöt :) Jag bor för långt bort för att kunna hjälpa till
Har du annonserat på blocket och tidningar m.m?

Blocket har jag gjort det. SKa sätta upp lappar i affärerna imorgon.
Hoppas du hittar ett bra hem åt honom.. Tråkigt att behöva sälja en så söt plutt, och ännu värre att avliva..

hoppas du finner ett bra hem :) Jag själv tkr inte att det är viktigt med utställningar mm. Men jag har tyvärr ingen plats..
Kan du inte konstakta livlinan eller ngn annan omplaceringsorginisation?
Om du vill ha hjälp att lägga ut annaonser och så med honom så hjälper jag dig gärna!

Jag bor i Borlänge, jag bor nära men kan tyvärr inte ta honom :(
Håller med psyko! Du kan alltid kontakta Livlinan.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.