Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 756 ggr
psyko
0

Ni som har hittekaniner...

Vill ni berätta lite hur ni hittade era kaniner och vad ni gjorde när ni hittat dem?

Vore kul att höra då jag själv har två stycken =)

Lippo
0

putt :)

Em--ma
0

putt

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

EmmA-P
0

Putt

[Niike]
0

putt

Romana_12
0

Jag har en hittekanin som jag kallar Stampe, det var en lärare på min skola som hittade honom och då tog jag han. Han va jättegosig när jag tog honom för när han hittades så blev han jagad av två fåglar ;(. Nu har han mkt bättre än vad han hade förut iaf.

Ync
0

putt

Clariiz
0

putt

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sputtnick_plexus
0

Putt :)

Lippo
0

Psyko, hur hittade du dina? :)

psyko
0

Jag har hittat 3 kaniner sammanlagt, fast en av dem avled tyvärr efter en tid.

Den första som jag hittade var en grå vädurskanin (jag vet förstås inte om den var helt renrasig, men den liknade en vädur iaf:)
Jag och min kusin skulle till affären och handla,  det tar 20 minuter att gå dit egentligen men vi tog en genväg genom ett byggområde där man egentligen inte fick gå (inga kommentarer). De höll på bygga hus där så de hade sprängt en massa, det låg plankor och rör överallt och marken var bara lervälling.
Mitt i allt skuttar en liten grå kanin fram framför oss. Men då hörs en smäll och kaninen springer och gömmer sig under en sån där barack som byggarbetarna bor i.
Efter en hel del lockande och pockande kom kaninen fram iaf och då tog jag den.
Jag med kaninen i famnen och min kusin gick först omkring lite i området och knackade på hos folk och frågade om de saknade en kanin, men de gjorde de visst inte.
Vi frågade t.o.m en byggarbetare, då sa han att kaninen hade sprungit omkring i området i en hel vecka nu.

Då fick lilla kaninen (som antagligen redan hade några år på nacken) följa med hem och äta upp sig lite. Vi döpte han till Goofy för han var alldeles tokig den kaninen =)
Han avled efter 5 år hos mig.

Mina andra 2 honkaniner hittade jag och min kompis när vi var ute och gick förbi en gammal 4-H gård.
När vi gick där ser vi plötligt en pluttekanin skutta i busksnåret. Sedan såg vi en till kanin som såg likadan ut.
De såg uppstressade ut och magra som *** kunde man se från flera meters håll.
Den första fångade vi helt utan problem och den andra vi fick inte tag på förrän efter 15-20 minuter (den kaninen är fortfarnde en skitunge:).
De var så småå och fjäderlätta! De kan inte ha varit äldre än 1,5-2 månader gamla.
Vi fick bära dem 1 km tills vi kom hem. I början tänkte jag ge bort dem, för jag hade sagt till mig själv att inte ha fler kaniner, och kaninerna verkade lite "tråkiga" eftersom de såg likadana ut nästan (misstolka inte att jag dömer kaniner efter deras utseende nu). 
Men jag blev kär i dem efter några dagar så jag behöll dem seriöst nog=)
Nu har jag lagt flera tusen kronor på dem för burar (2 st), kompostgaller, tillbehör, mat osv.
Nu är deras färg som de har mina favoritfärger höhö

En pokal till dem om orkat läsa hela textenGlad

EmmA-P
0

#10 Vad är det för färg på dom 2 kaninerna du hittade och vad heter dom? ^^

psyko
0

Asså jag är jättedålig på färger, du får kolla i mitt fotoalbum på min sida hehe
Dom heter LaToya (Dojjan) och Limpan=)

EmmA-P
0

Vad söta dom var ^^

denisesalomonsson
0

Jag har aldrig sett ngn lös kanin/hare föörrut men villse en hare iaf :)

psyko
0

#13 Tack så mkt =)

Hatasallad
0

#14 Alltså jag tror trådskaparen menade tamkaniner och inte vilda. Harar får man inte ha i fångenskap :P

psyko
0

#15 Jag har aldrig sett ngn tamhane förut:)
Mjo, jag menade kaniner.