Många onödiga svar
Jag tycker att det här verkar vara ett väldigt trevligt forum men en sak som jag reagerar på är är alla dessa personer som skriver i trådar där de uppenbarligen inte har något att säga. Varför skriva "Jag vet inte" när man istället kan låta någon som kan mer svara? Jag tycker att det i vissa fall blir onödigt långa trådar där hälften består av ingenting. Svara på det ni kan och vet istället så blir det mer lättläst.
Tack för ett trevlig forum annars!
Scary, jag tänkte starta exakt samma tråd igår!
Jag håller med till fullo, det är extremt irriterande!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Ibland kan det kanske vara för att putta upp och istället skriva putt..? ;)

Jag håller med, samma sak när någon frågar om färg och en person svarar t.ex madagaskar (och det är rätt) Ändå måste 10 pers till svara samma sak.. :p
putt
Solbackens kaniner

Stör mig på samma sak ^^ Håller me Emmy också.. Viss kan det vara bra med ett extra utlåtande men ibland har trådarna 10 svar och alla skriver samma färg/teckning eller vad det nu är.
Ja exakt vad jag menar, det är av den anledningen jag skrev i min tråd att annat än puttar och folk som var intresserade skulle skriva där, dock hjälpte det inte allt för mkt.
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Jag borde faktiskt inte skriva detta men nu har jag ju ändå börjat. Och du borde inte läsa men nu har du redan startat. Detta stycke innehåller inget av vikt att läsa. Men jag skriver och du läser. Helt meningslöst för oss bägge. Tänk så mycket skit det finns på nätet. Någon borde stoppa all skit som finns. Ta bara detta stycke som ett flagrant exempel på hur nätet kan missbrukas för meningslös text. Men nu gör vi slut på plågan genom att jag avslutar stycket och du slutar läsa det av naturliga orsaker - punkt! .
#3 Jag har tänkt på det där och har en svag aning om att det i vissa fall kan bero på att en del inte orkar läsa de tidigare svaren på ett inlägg. De läser inlägget och scrollar direkt ner till skrivrutan.
Sen finns det de som tycker det är kul att meddela hur många inlägg man har skrivit och ju fler "meningslösa" kommentarer man ger desto fler inlägg får man tillgodoräknat.
#7 *asg*
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Instämmer. Som i saluannonser, tio stycken "söt kanin men kan inte ta den". Sånt är ju lite jobbigt faktist, kan jag hålla med om ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det har jag också tänkt på, otroligt störande när folk skriver "jag vet inte", eller bara "jag tycker samma som #". Visst, om man puttar upp tråden, men annars kan det ju va. Tycker att de som känner sig träffade ska tänka lite på det framöver ;)

#8: Kunde inte hålla mig…
Jag håller med.

Jag tycker att det är sdom att putt upp tråden? :S
Tycker exakt samma sak. Om man t. ex försöker sälja en bur, vill man inte ha 13 svar som säger "vilken fin bur, men jag kan inte ta den, "jag fick inte ta den för mamma" osv.
Svara bara om du är seriös och verkligen tänker ta den och redan har frågat dina föräldrar och etc.
Ja, och det är väldigt irriterande om en massa svarar "jag vet inte" när man ställer en fråga. Man svarar väl på de frågar man endast kan svara på?
Det hjälper ju en inte precis om alla säger att de inte vet…

Men om ingen svarar på ett tag så kanske man kan skriva vet inte, lycka till med den eller nåt sånt. Det kan ju lixom vara som ett putt? Det här är jag dårå men jag föredrar att hellre folk svarar i min tråd och säger att dem inte vet än att ingen svarar för att ingen vet och jag måste putta upp tråden hela tiden, men det är ju min åsikt. Sen håller jag med om att om någon redan sagt t.ex madagaskar färgad så behöver inte alla upprepa, det är irriterande!

Håller med.
men asså när nån frågar om t.ex. en färg då tycker jag det är bra om många svarar för om bara en svarar så finns det ju risk att den har fel. när fler svarar blir det säkrare ju. men onödigt med jag vet inte svar :)
Emma
Om man nu absolut inte vill ha 1000 likadana svar så borde "skaparen" av tråden skriva det i sitt inlägg, tex: "Obs! Skriv inte om du inte vet något" eller liknande. Annars vet man ju inte om det är okej eller inte.
Men att man måste skriva så, det tyder ju på att något är fel.
Solbackens kaniner

#17: Jo, men liksom om alla ser att det är rätt, varför måste man då komentera igen? :P Jag menar, om det är fel lär ju någon säga rätt färg? =) Eller?
Jag håller med. Men det kan ju också var ett sätt att "putta upp" för att man själv inte vet. ?

#18 Så borde man inte behöva skriva. Det är väl "common sence" att man bara svarar om man har något att säga som tillför tråden något. Eller i en salu-/köpesannons att man är intresserad av vad som säljes, har det som sökes.

Personligen skulle jag ändå inte vilja ha 10 svar "jag vet inte" i min tråd om jag frågade något. Då kan man skriva putt.

håller med och känner mig lite lite träffad ::
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#7 jag förstår inte hur du alltid kommer på en massa roliga svar! xD
Jag håller förövigt med första talaren.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#22. Då får man räkna med onödiga och likadana svar anser jag. :P

#22 På alla andra forum tillhör det reglerna att man måste läsa igenom hela tråden och sedan svara om man har något av intresse för andra att tillföra tråden. Förstår inte varför det samma inte skulle gälla här. Bara för att majoriteten är barn?
Personligen så skulle jag tycka det vore det bättre med spridda skurar vad gäller ålder, blir det bara en lekstuga av allt här inne kommer de vuxna att välja andra forum och då tror jag att alla går miste om både nyttig kunskap och erfarenhet.