Liten men Pälsig kanin
Min killes lilla syster vill ha en kanin som är liten till storleken men ändå har mycket päls typ som en Löwen eller en Peking teddy. Någon som vet någon ras? eller är det blandraser. kanske i storlek som en hermelin. det är ingen brådska då de blir till sommaren hon ska ha den men vill veta om det finns någon ras då jag inte kan så mycket om kanin raser.
tack för svar.
MVH Anna (Stormviskaren)

hon kan ju alltid köpa ett lejon från mig ;)

#1 - Jaa det kan hon ju :), dina ungar kommer bli superfina :)
Ja, det finns Lejonhuvad. Det är det du kallar för löwen. Sen finns det tex. teddydvärgvädur men de är lite större är superfluffiga så de kräver ganska mycket pälsvård.
Det gör iof lejonhuvade också i viss utsträckning men teddydvv kräver mycket mer.
Någon som har bilder? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Finns även hermelin fuchs, dvs en hermelin med lång päls.
Hade en hemma hos mig förut, helmysig lite kille. :)
Inte särskilt mycket pälsvård alls, förutom när han fällde.
Men fuchsar i allmänhet brukar ha en väldigt bra och lättskött päls.
Sedan är min uppfattning att fuchsar är lite lugnare än vanliga hermeliner, så det tyckte jag var bra.
Den här killen (Frostnattens Goman) bor numer hos Agda här på forumet och är, om jag inte minns helt fel, till salu.
Hade jag haft plats, hade jag nog köpt tillbaka honom. ^^
Jag kommer få två kullar :) En i April, och en i Juni. Dvs. ungarna är lev. klara i Juni och Augusti :)
Renrasiga Lejonhuvade, ena kullen kommer det vara extra långhårigt (förmodligen) den andra. ev. lite långhårigt :).
Här är en bild :) ->
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
det är inte lejon/löwen jag är ute efter utan en mindre ras då jag själv har löwen och pekingteddy. sen har jag hermelin och en blandis. men hon vill ha en liiiten ras men ändå med pälsen. :) Förlåt att jag skrev lite oförståligt.
4# ååå perfekt! är dom vanliga?

#6; Men Lejonhuvade är små :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
9# men hon vill ha i storlek som en hermelin och dem är mindre än en lejonhuvad. vi har fött upp lejonhuvade i ca 4-5 år.
#10; Okej :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#7: Ja, de är ganska vanliga. :)
Finns en jättebra uppfödare av hermelin och hermelin fuchs. ^^
Blåvikens Kaniner, finns mellan uppsala och norrtälje.
så nu har jag fått mitt svar det var jätte snällt vi har bestämt att det blir en hermelin Fuchs. tack för svaren.

Du bor i skåne? :) www.lingonglantan.info.se i helgen paras Lillemor o hugo! det kmr bli vackra fluff ;) Jag bor uatnför Lund.

#14 såg det lite sent! haha
16# det är lungt :D bra att ha din hemsida på nacken då man kanske behöver få in nytt blod sen.

#17 Okej :) Men hugo och lillan parades idag. vacka. 7-8 beräknas ungarna, iaf ni skulle ångra er elr så :)
Oj glömde adressen till min hemsida!
http://www.freewebs.com/tina_lin
#19 fy va söta :D <33

Hermelin fuchs, absolut! En helt underbar ras.
Annars finns ju teddydvärgvädur också, men dom är ju lite större, men inte mycket.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se