Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 435 ggr
Zvintos
0

Stolt ägare av Belgisk Jätte!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är hon äntligen här, Kråkbackens Järnsaxa!
Hon stal mitt hjärta direkt!! Jag satte in fingret i transportburen så hon skulle få känna min lukt, och istället för att göra som alla andra mina kaniner gjort (nafsat) så slickade hon på fingret. *kär*
Hon är supersnäll och totalt orädd! Skrattande Tyvärr sitter hon i sin transportbur just nu, eftersom vi måste göra en liten justering med hennes bur.
Men har en bild på henne från när hon sprang fritt i min lillasysters lägenhet. Ursäkta bildkvaliteten, men bilden är tagen med mobil.

Kan tillägga att hon är 9 veckor gammal, Järnblå till färgen. Glad

Cherry
0

gud va kul grattis ;D!

__iE
0

vad kul :D

dålig kvalite på kortet ? :O det va ju bra kvalite för att va med en mobilkamera, min suger! ^^

men Lycka till med sötingen (: GRATTIS :D

KajsaM
0

Gud så roligt :) Vi vill se massor med bilder sen ;D

Lycka till och grattis :)

Hopi
0

Grattis! Vad kul!!!! Glad Vi är alla glada för din skull!!!! Nu väntar vi med spänning på fler bilder!!! Räcka ut tungan

Muumintrollan
0

Vicken gosing!!!! Hoppas det går bra för er tillsammans!!! Ni verkar ju helkära redan….hihi….Bilden är ju jättefin så "skäll inte på mobilen din nu"….fniss.

Zvintos
0

Här kommer en ny bild. Tagen i hennes temporära "bur". Imorgon får hon inviga sin stora fina bur. Glad

Zvintos
0

Måste bara lägga in en till bild, hon är ju bara FÖR söt! Skrattande

Uj, har inte tänkt på hur stor hon är förrns nu. Hon är 2 månader gammal och lika stor som min 2-åriga dvärgvädur, om inte större! Förvånad Räcka ut tungan

Hopi
0

Hehe Kan tro hon är STOR!!! Och STÖRRE kommer hon bli! Räcka ut tungan Kära någon vad fin hon är!!!!

__iE
0

Üjüj så söt hon är :P

Lotta_A
0

Oj vilken sötnos. Grattis!
trivs hon då?

Hur är en belgisk jätte jämfört med en mindre kaninras?? i temprament oså? :D

Zvintos
0

#10; Jodå, hon trivs jättebra. Glad Hon är väldigt nyfiken på kaninerna på andra sidan väggen. Räcka ut tungan

Kan säga nu att jag märker en väldigt stor skillnad i temperament! Mina små kaniner, som är dvärgvädurar och dvärgvädurskorsningar, brukar nafsa löst på fingrarna när jag sticker in de för att hälsa. Men Järnsaxa nafsar inte, utan slickar på fingrarna istället. Hur sött som helst. Sedan är hon totalt orädd! Direkt jag fick henne ville hon ut och hoppa, så jag öppnade dörren till transportburen och lät henne springa runt i lägenheten (min lillasysters). Hon sprang överallt och nosade på allt och alla, hälsade på lillsyrrans kanin och hoppade upp och ner från mitt knä. När jag kom hem med henne hälsade hon glatt på alla, trots de var totalt främmande människor.

Så har märkt att hon är mycket modigare än mina små kaniner. Sen om det är släktrelaterat eller ej, det vet jag inte än. Räcka ut tungan

Iram
0

*skrattar*

Det där rättframma har hon fått ifrån sin mor. Flora är aldrig blyg för någon, hon till o med försöker krama utställningdomaren och äta upp hans papper om hon kommer åt! Visst kan jättar vara väldigt sociala, men Flora är ovanligt trevlig tycker jag, och jag är så glad att flera av ungarna verkar bli som henne. Pappa Sabian är också snäll men mer normalt reserverad mot främlingar, såsom kaniner ofta är. Han vill gärna titta lite först innan han kommer fram.

Men jag har sagt det förr, Järnsaxa utmärkte sig redan från hon var pytteliten just för att hon är så himla sällskaplig och social och hon vill vara med på allt om hon bara får! Om hon inte vore järnblå skulle jag nog varit väldigt frestad att spara henne…*ler*

Tina-A
0

Men gud vad roligt!! GRATTIS! Det är en riktig skönhet du fått hem :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Zvintos
0

Vilken tur för mig att hon blev just järnblå då. Flört Annars hade jag aldrig haft henne. Glad

Rothmananna
0

Ååh gud vad kul! Ska förmodligen köpa två belgiska jättar, men jag vet inte om jag får för mina föräldrar än :/ Jag är helt förlorad i belgiska jättar, de verkar vara så himla sociala :)

Romana_12
0

Hahah , j'kligt gammal tråd xD

E-L-S-A
0

Neej så söt hon är! :)

Lizzan
0

Naw, vilken sötis :) <3

Eazyy
0

Oj vilken gammal tråd! xD
Men jätte sööt ändå! <3

Zvintos
0

Ja, hon är ju lite större nu om man säger så. =P