Kanin i husvagn
Vi har två kaninbebisar (10v) som ska följa med oss på camping för första gången.
Vi har ordnat med bra plats ute att vara på under dagen tillsammans med oss, men vi kommer ha dem inne i vagnen under natten.
De är fortfarande inte rumsrena, så skulle vilja ha lite praktiska tips? på hur ni gjort i husvagnen. Vi har köpt bra staket att ha inne för att kunna dela av vagnen och det område de får vara på. Men funderar lite på natten, och tips? nu när de inte är rumsrena och de ska vara med på en ny plats..
Själv nattar jag mina tosingar genom att stänga in dem i buren. (Buren = ca 2kvm med staket runt.)
Jag upplever att de gillar det; kaniner älskar ju rutiner och tydlighet. Plus kvällens godis!
I botten av buren kartonger och under det en plastmatta för att skydda parketten. Nu är de visserligen rumsrena men jag fixade arrangemanget innan dess.
Så till husvagnen skulle jag försöka få till något liknande. Själva buren ska förstås vara inne i den inhängnade delen. Då kan de ha den som ”högkvarter” dygnet runt och känner sig trygga där