På tok förliten bur !
Igår kväll skulle jag om min kompis se på film, Vi for upp till hennes kusin för att låne en bra film,(han går i vår klass) Allafall så vet jag att han har en kanin och hans bror en annan, För kom vi upp i trappan . Där satt en vit kanin(broderns) I en lagom bur , Sen så kmr vi in på hans rum och där sitter en kanin i en på TOK förliten bur ! knäppte två bilder ¨på buren med kaninen i ,Just nu är den bara unge. (hane) Den får alldrig springa lös, elr i Hage, Bara på sommaren, Men det gör ju ingen skillnad, Den ska ju inte behöva sitta där hela vinter. Dessutom ¨så är han rädd för den. Han vill inte ta i den och sånt… Allafall så sa jag till honom att det där var en förliten bur. Men han låsades inte om det.. !
P.s Bilderna är VÄLDIGT suddiga, Knäppta med min kmpis mobil,
Japp, på tok för liten, det ser man.
Ja, alldeles för liten.
Kan inte fatta hur man kan behandla en kanin, Den är jätte skyg, Och ägaren är rädd för honom.! Och när jag berättade hur läget låg till så lysnade han inte !
Alldeles för liten, :/
inget hus eller sitthylla heller…

Alldeles för liten!
#4 Du kan informera honom om våra lagar ang. minsta mått på kaninburar?

Stackars Kanin :/
Varför har han en kanin om han är rädd för den?

Ojoj, det var ju inte bra. Kan du måtten på den?
Du får säga till honom att han bryter mot lagen, att han är kriminell. (låter konstigt, men det är ju en lag, och han bryter mot den!)
Sedan undrar jag samma som feliciaa: varför har han en kanin om han är rädd för den?
Jo, Imorrn på skolan ska jag snacka lite mer allvarligt. Hann inte med det i går, mamam satt ute i bilen och väntade, Jag vet inte.. En del som kanske läst några av mina andra inlägg, Så har jag skrivit om en pojke i min klass som säger att han har haft 100 kaniner, Det är han ! Han skakar när han rör vid den, Och undeviker den väldigt mkt…

Snacka om att ljuga när han säger att han har 100 kaniner och inte ens vågar röra en kanin.

Ojoj,, den va väldigt liten,, liknar den transportburen som jag har när vi åker bil :O
#Haha-- Aa precis ! Du skulle ha set hans min när vi frågade om vi fick hålla i den, ! Han blev aldeles skräk salgen.. Han ba, Njaee.. Han är så trött :S
Stackars Kanin :( Hur kan man låta Nån ha en kanin på det där viset ?
Ingen anning. Hans mamma värkar ju inte ha nån kolla alls på vad hennes unge håller på med. När jag skulle skaffa min första kanin, Så var min mamma till väldigt stor hjälp ! Samma sak nu när jag tog en kull, (min mamma har växt upp med kaniner) Hon hjälpte mej hela tiden.(när jag behövde,) hjälp.. Men hans mamma skiter totalt i kaninerna, Alltså som förälder är man ju allafall ansvarig till djurets vård, Eftersom att inget barn under 18 år är myndigt, Och klarar av ett djur själv …självklart klara många över 13 år och under, av sitt djur utan vixnas hjälp, Men det är ju ändå deras ansvar och veta om djuret mår dåligt ? Om inte barnet märkar nått ? Har jag fel ??

#14 Om det var han som hade 100 kaniner, då måste mamma ha märkt ngt? Vem kan undgå 100 kaniner..?
Ja,, Precis ! Det är ju dä jag menar ! Hur ska man kunna gömma 100 kaniner ?!" Och ha råd med all mat själv ?

#16 så du menar att hon inte visste?
Ja. När min kompis frågade honom om det värkligen var sant att dom hade haft 100 kaniner(min kompis och han är kusiner) då svarde han ja,, dä är sant. Då sa min kompis, Då kan jag juh fråga din mamma ? Då sa han. Neej, Hon visste inte om att jag hade dem..

#18 Tkr att det låter lite väl.. aja.. *Inga kommentarer*
Okej, Vrf vill du inte säga `?

#20 Jag har inga kommentarer om den saken :P
Oj vilken liten bur! Kaninen kan knappt röra sig 
Haha,, Okej ;) Är VÄLDIGT trögfattad ;D..
Aja,, Ska allafall snacka med honom ,Men åhh, Han kmr säker inte lyssna då heller,
Ja, :( Min kompis tkr att jag ska prata med fröken ? Men det är väll onödigt att blanda in henne i det ? Då är det väll bättre att prata med hans mamma ??

Anmäl honom för djurplågeri.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag tycker du ska anmäla, stackars djur!

Skriv ut ett papper med jordbruksverkets lagar & stadgar om kaniner och ge det till hans mamma eller pappa. Det är deras ansvar sålänge han är under 18 år.
stackars kanin!!!

stackare!! Håller med #28 till fullo!

ååå stackrn
Herregud! hur gammal är denna person?
Fy fan!
Anmäl honom, och så tycker jag du ska göra som Matilda säger! (Twinnie)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Det behöver la inte vara djurplågeri bara för att buren är för liten,. kaninen kanske får komma ut hur mycket som helst och är älskad och bra skött, men buren på bilden är för liten, det är den !
Och det kanske ägaren inte har en aning om, och då kan man bara berätta det för ägaren, så kanske ägaren genast köper en stor fin ny bur =D
Blir bara lite trött på att i alla "för små bur trådar" skriver typ alla DJURPLÅGERI , det behöver det minnasan inte alls vara ;)
Men i detta fallet värkar det dra åt djurplågeri, rädd för sin kanin ? hemskt värre,. ta ett litet snack med ägaren bejb__ :)

Ja, det är synd om den. Men det hjälper inte mycket att sitta på ett forum och säga: stackars kanin! Åh vad det är synd om den!
Det ÄR djurplågeri att ha kaninen i en för liten bur om den inte får vara ute och springa lös större delen av dygnet.
Om det inte passar sig att köpa en större bur får man ringa djurskyddsmyndigheten och få kaninen beslagtagen.
Stackars kanin, Kan du typ inte gå hem till han å skrika:
- DJURPLÅGARE! GE MEJ KANINEN! GRRR :@
Jo jag vet. Men ska allafall testa snacka med honom igen i morrn på skolan,
#38, Jo jag önskar att jag skulle kunna görna däe ;).. Men tror nog inte att däe går ..:P
Jo precis, Har man kain så SKA den ha en rymlig bur, Och hälst en Hage oxå, Gud blir så ledsen av att se den stackaren, Han är alldeles skräck slagen :( Dessutom så är min kanin Linus farbro åt honom:/…
Alldeles för liten! Varför ha kanin om man är rädd för den? Varför har han kvar den?
Usch! :S Stackars kanin! :'/
Varför finns det inte lag på vilka som får ha kaniner och vilka som inte får?

Stackars kanin.

Hur gammal är ungen… och om han nu haft 100 kaniner och kaniner lever i 8 år, vart tog alla de andra vägen då?
Jag tycker att du ska säga att han är krimminell och ringa polisen.

Stackars kanin!!
#40, Ingen anning,
#41, Det tkr jag oxå :(
#43, Han säger att en bamse stor kanin slet upp nästet och alla kaniner rymde :S Jag är osäker hur gammal kaninen är, Men ja lite äldre än 3 månader allafall. Ska fråga honom imorrn..

vad är dt för menig med att skriva på ett forum att en kille har en kanin som en har för liten bur och att han är kriminell och att dt är djurplågeri. Dt händer ingenting. Men dt kanske händer om du snackar om dt med HAN. Dt hära tycker jag är bara slöseri. Men bli inte sura för vad jag tycker.
Och Bejb__ inget illa menat. Men Jag tycker du pratar lite mkt skit om dina vänner.
#46,Nä så klart du får ha din åsikt. :D Men tänk lite oxå, Detta är ju ett forum, Där man diskuterar saker, T.ex som nu, Att han inte tar ansvar förr sitt djur, Och låter det "plågas" Kanske lite överdriver, Men kom inte på annnat.. Och han är inte min kompis.. Känner typ inte honom…Det är min kompis kusin, Visst han går i min klass, Men fördä så måste jag juh inte känna honom. Ha ninte lagt ner så mkt tid lixom med honom. Han nonchar(stavar?) Alltid mej n'r jag förköer prata med honom.. Han har nästan nyss flyttat hit :/

Visst jag kan hålla med dig om att dt inte är snällt mot kaninen men dt blir lixom inte bättre av att du sittar och snackar bakom hans rygg att han är si och så. Men istället kanske du får gå och snacka med han om att dt är fel. tills han lyssnar, eller snackar du med hans morsa. Ja jag vet att dt är forum. Men inte ett forum man snackar om andra personer.
#48, Jo däe är klart.. Har värkligen försökt snackat med honom men, Vad ska jag göra när han inte lyssnar… Det känns lixom lite knäppt att gå hem till hans mamma och börja snacka med henne hur som helst, Känner värkligen inte någon i den familjen.. Vet itne hur dom är elr nått. Men ska göra ett till försök. Känns lite fel att hota honom med anmälning :S

fösök snacka med han igen, Dt skulle jag oxå tyckt men jag skulle hellre snacka med morsan än anmäla honom. Och vem vet hon kanske förstår och gör så dt blir bättre.
#50 Jo jag ska prata med hans mamma om han inte lyssnar. Man han är värkligen jobbig. Så här blev vårt förra "snabba" samtal:
Jag: Bor kaninen i denna bur hela tiden? eller bara tillfällligt ?
Han, Hela tiden, Hur så ?
Jah: Du vet väll kanske att denna bur är på tok förliten ?
Han: *Han går i väg till min kompis(hans kusin)
Jag: Brukar den få vara lös?
Han: Nej.!!!!! Varför skulle han.Han kan gått sitta där !
Jag : Ehh ? Är du ute och "rastar" den då ?
Han : Nä, Jag har bättre saker för mej, Är detta något förhör elr ?
Jag : Nää. Bara undrade.
Jag: Men du m¨ste köpa en ny bur allafall, Den är för liten.. Kan skriva ut måtten åt dej om du vill ?
Han: Ähh!* Går i väg*
Ja.. Sedan far vi hem igen… :S

Jag tycker inte att du ska anmäla honom. Han förstår antagligen inte vad som är fel. Och det är upp till föräldrarna, så prata med dom istället. Du kanske kan visa honom hur en sele ser ut? Kanske berätta om Kaninhoppning eller vad som helst. Då kanske han vet hur han ska motionera den.

skaffa en större bur
stackars kanin :(
#52 Jo jag kan ta med en o morrn, Han var inte på skolan idah :/