Hermelin vs dvärgvädur
Som frigående innekanin, vilken av dvärgvädur och hermelin anser ni passar bäst? Har varit inställd på dvärgvädur och läst allt om dem men träffade idag en trevlig hermelin som fångade mitt intresse? :)
Kan jag få fråga hur din vardag o livet generellt ser ut lite för dig? För jag har följt dina inlägg och nånstans så uppfattar jag det som att du inte riktigt är med på vad det innebär med djur då du vill ha så många olika, vad är syftet med djuret, är sambon ute ur bilden eller har hon gett med sig?
Att du vill ha ett djur är väldigt klart men du går mellan väldigt många sorter djur. vanligtvis brukar man vilja ha tex en häst o det är den stora drömmen. Men du vill alltså ha ett djur o egentligen spelar de inte roll vad för djur? Och detta är ingen kritik, jag undrar för det kanske ger lite mer klarhet i vad för djur som hade passat dig. Vilka djur har du läst på om inför att skaffa?tidigare erfarenheter?
Mvh Mayhems "hönsmamma"

Skrev på ett av dina inlägg i augusti där du hade en pedantisk sambo. Om ni fortfarande bor ihop spelar kaninrasen mindre roll. Skräpigt lär det bli ändå. Dessutom är det ju två kaniner man bör ha så dubbelt upp;)
Min kanin är frigående och har ett eget rum, hon är helt rumsren(inte en plutt på golvet alls) men ändå ligger det spån i min säng för vi sover ihop,hö i badrummet trots att vi inte är där om dagarna direkt o hänger🤣, lister är skavda då man inte öppnat balkongen tillräckligt snabbt. Remsorna av kartong som hon skapar i sin ombyggnad av alla lådor…det ligger överallt oavsett om jag sopar 2 ggr per dag. O då är hon ändå en lugn kanin som ligger runt mina fötter eller jämte mig 80% av dagarna men de där 20% då är hon överallt o ingenstans o de går inte o undvika att de bli stökigt. O man kan ha kanin ensam men då ska man ha extremt mkt tid…hon är själv max 4 timmar 2ggr i veckan…o de märks att hon inte uppskattar detta.
Mvh Mayhems "hönsmamma"