Innekanin ute?
Hej!
Vad tycker ni om att ta ut inne kaniner än snabbis på vintern? Alltså inte en långpromenad men en snabbis så dom får känna på snö? Har sett vissa göra det, har en extremt busig kanin som jag tror skulle älska det men vill bara höra vad andra tycker om det?
Jag har min kanin lös inne,hon vill ut på balkongen oavsett vädret en gång om dagen för att se så allt är på sin plats ute oxå,annars ryker listen på balkongdörren. Har varit fundersam på om de är bra att låta henne gå ut när de är snö. Men hon hoppar ut,puttar runt snön sen tbx in igen o jag tror det är okej,har inte märkt att hon blivit sjuk eller annat. Hon är där i max 10 minuter så jag vill tro att de inte är ngn fara för din kanin o prova på snön men kanske inte längre tid. Men hoppas ngn med erfarenhet ger svar med.
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Min blinda angorakanin hade alltid tillgång till att gå ut även på vintern (så länge vädret var okej) och han låg gärna på altanen och sov även när han var nyklippt 🥶 han kunde dock alltid gå in igen så fort han ville (han gilla inte snö så han höll sig till altanen när det var snö, annars var han ut på gräsmattan också).
Kortare stund skadar inte så länge kaninen inte blir blöt och kall. Springer den runt och utforskar kommer den hålla sig varm. Tror nog du kommer märka om den tycker det är kallt (sätter sig och kurar ihop tex). Så är den van att gå i koppel så låt den leka runt i snön när det är fint väder.
Min nuvarande angora tyckte inte om snön (bara haft en dag hittills innan det smälte bort igen) men hon vill gärna ut och kolla läget och äta hö ute på altan (för det är godare än höet inne 😂).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu