Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 823 ggr
Little
0

Mulle bli innekanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag funderar på att Mulle ska få bli innekanin till sommaren.
Jag har fixat en stor och jättefin bur! kan fota sen, har inga bilder nu.
Men såhär är det, det går bara kanske att han blir innekanin. För min mamma är lite allergisk. Hon är känsligast mot höet. så jag tänkte fråga henne om jag får ha honom som innekanin åretom och så kan jag ta ut buren på bron när jag ska städa så har jag allt sågspån och allt hö där. vill så gärna ha Mulle som innekanin. Hur låter planerna? :)

Tejo
0

Du kan ju testa att ha honom inne några dagar under sommaren, reagerar din mamma starkt mot honom så kan han ju bara flytta ut igen. Lycka till!

Jojsan
0

Håller med #1 det ska jag kanske testa själv! :)

Men det skulle nog funka att ta ut buren när du ska rengöra i den. Men tänk på att du måste ju ge kaninen hö ganska ofta och då kanske du inte kan ta ut buren varje gång du ska ge hö? Men det beror ju på vars ni ska ha kaninen inne oxå.

[Niike]
0

#1 Håller med.:)

Tejo
0

Det kan också hjälpa att använda toa-lätt istället för dammigt strömaterial och att ha ett bra hö som inte dammar så mycket.

[Quellii]
0

#4 Bra tips? :)

denisesalomonsson
0

#4 smart ;)

Little
0

#4 bra tops! var kan jag få det ifrån? :)

Jo jag tänkte ha honom i mitt rum och precis i mitt rum så har jag en altandörr ut till altanen där höet och sågspånet står :) så det är bara att springa ut och in :)

Little
0

haha Tips* menar jag :P

Clariiz
0

#8; haha^^ :)

Håller med #1, och #4 :)

Lycka till nu :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Little
0

Här kommer en bild på buren :D Fick den gratis av en granne. Den är blank och fin. Botten är röd och i lite lätt toning av silver! :D Gallret är tyvär lite rostigt men det går att fixa :D

Little
0

#9 Tack :D

annaforsgren
0

jättefin bur:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

kaniniz1
0

Jätte fin bur och stor =) verkar den vara…

Little
0

#12, Tack! :D

#13, Tack! :D, Jaaoo lite mer en än meter är den ialla fall:)Stor och bra :D Mulle älskar den. Han fick vara  en sund i den och först så gick han runt och nosade och bet på allt. Sedan rullade han runt lite i sågspånet och sen knölade han ner sig platt som en pannkaka och snusade gott. :d

Tejo
0

#7 Toa-lätt köper du i en vanlig mataffär, typ Ica eller Coop. För att höet inte ska vara så allergiframkallande så bör det vara av bra kvalité. Det ska lukta gott och inte damma en massa. Om du känner någon bonde så kan du säkert få tag i ett riktigt bra hö till ett bra pris, de har ofta analyserat sitt hö dessutom så du vet vad det innehåller. Annars gäller det att vara nogrann när du köper i zoobutiker eller liknande eftersom de ofta säljer 2:a sortering till högt pris.

[Quellii]
0

Toa-lätt finns säkert på lantmännen/granngården eller någon djuraffär också :)

Little
0

Okerj skulle någon kunna ge mig en bild på hur det ser ut? :)

twinnie
0

Close Window

Så ser påsen ut. Finns på kattavdelningen på så gott som varenda djuraffär och mataffär! ;)

Little
0

åå tack :D tror jag sett en sån på Vivo "Lilla hosjös city" ^^ :D Hur länge räcker en sån?

SmulanSunny
0

#0 Hur allergisk? Våran pappa var allergisk och min lillebrorsa fick astma. Vi kunde inte flytta ut för det var för kallt. Vi var nästan på väg att behöva sälja dem.

Så tänk noga på riskerna, annars verkar det jätte kul! :D

Little
0

mmm jag måste ju prata med mamma om det först. Min lillebror har och också astma. Men vi har haft marsvin och hö och allt inne men hon säger att hon är mer allergisk mot kaniner men jag ska prata med henne om det.

kanin_love
0

#20 det var inte bra men kanske det inte så farligt en då

fast man borde nog vara försiktig endå

Little
0

jaaa, för att övertala henne så tänkte jag att jag kunde ha spån/hö ute på altanen som man går till från mitt rum ^^ och ta ut buren varge gång jag ska städa.

Jag har haft Mulle inne några gånger, hon har kunnat klappa honom och så, det har gått bra men hon måste gå och tvätta händerna efteråt.

då tänkte jag att det kanske hjälper om jag bara har honom på mitt rum.

Little
0

och så kan jag andvända Toa-lätt :)

Little
0

När tycker ni att jag ska berätta vad jag har tänkt mig för mamma då?