Inför nästa vetrinär besök
Jag undrar lite vad jag ska be dom kontrollera på mayhem,vad som är viktigt och inte. Jag tycker inte att de gjorde mig lugn alls sist vi var inne,de var inte informativa, nästan otrevliga över att jag var så orolig och det gjorde det värre för mig. Jag vet inte om detta berodde på min bristande kunskap?så till nästa besök är de vissa tester som jag kan be om? Någon kontroll på öron,tänder osv som man kanske borde be om? Jag ska ta henne på en rutin kontroll eller vad man säger o se hur de tänker med att kastrera henne. Men läst en del om parasiter som beskrivits här o vill egentligen utesluta såna saker men det gör dom inte utan misstanke?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Du kan alltid skicka in ett kollamaskenprov, går att köpa på apotek bla, ett tag innan (så du hinner få svar, ofta går det väldigt snabbt) för att utesluta vanliga tarmparasiter och koccidier (skulle hon råka ha något så kan du ta med resultatet när du ska till veterinär så du kan få behandling).
Är det annars Encephalitozoon cuniculi du är orolig för? Det testas inte om de inte har symptom (då många kaniner kan bära på det utan att någonsin få besvär av det).
Annars är en koll av tänder och öron alltid bra (öron speciellt på vädurskaniner).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ja men precis,Encephalitozoon cuniculi grejen oroar jag mig för. Men då ska jag ta och kolla upp det testet. Tack så mycket
Mvh Mayhems "hönsmamma"