Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 584 ggr
kaniniz1
0

utebur till inne kanin?

jag har en ett årig hermelin kanin som jag vet har varit innekanin hela sitt liv men varit ute på sommrarna.

Nu funderar jag på att skaffa en utebur som hon kan vara i hela sommaren fram mot hösten om det går.

Kan man göra det mot en innekanin eller är det dumt?

Hur brukar ni andra som har innekaniner göra?

Tex. tar ni in dom på natten?

[Quellii]
0

Jag har Ballerina ute på dagarna under sommaren, för jag hade ju ingen Hage med tak och golv. Men jag ska fixa en välskyddad Hage så hon kan vara ute dygnet runt :)

Salish
0

Sotis är ute på sommaren. Men jag tar in han på natten för att inte minken eller vargen ska ta sig in i buren. Men om du börjar vänja den att vara ute på sommaren och på hösten kommer den att få sin vinterpäls och då går det nog bra.

Elino
0

OskyldigOm det är en inne kanin (har varit inne hela tiden i ett hus så ska den vara fortsätta inne. TRor jag för den skulle väl ha en varmare päls om den varit ute för början. JAg är inte säker men nu vet du vad jag tror iallafall.JAg tror den känner sig trygast att vara inne som förut. OM man har en kanin ute så ska man väl inte ta in den senare tror jag lycka till iallafallOskyldigOskyldig

[Quellii]
0

#3 Man kan ta ut en innekanin på sommaren ^^

Kristall
0

Min förra kanin Rabba bodde ute i en bur bredvid honornas på sommaren (dock inte i samma bur, okastr. hane) så han fick sällskap av dom hela tiden istället för bara en liten stund på dagen. Det var bra omväxling, både för han och min mamma =P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Tejo
0

Självklart kan du ta ut in innekanin när temperaturen mellan ute och inne är så liten som möjligen. Bygg eller köp en stor bur som står emot väder och vind plus har skugga och är säkrad mot ev rovdjur så kan din kanin vara ute dygnet runt. Till hösten kommer den att sätta vinterpäls och kan då vara ute även i fortsättningen. Kan vara bra att fylla på med extra mycket halm då det blir kallare och ev sätta in ett hus som komplement.

quasimodo
0

Min kanin är en innekanin men på sommaren är han ute i en bur med ett hus under dagarna. Det är bara att vänja dom succesivt… Han hade nog gärna varit ute dygnet runt under mitten av sommaren men jag tycker att det känns tryggare (och socialare) att ta in honom. Lycka till!