Omplaceringshem er uppfattning
Om du har adopterat från TEX smådjurschansen eller annat omplaceringshem vad har varit din uppfattning om kaniner/ kaninen du adopterade därifrån?
Min familj har bestämt oss för att köpa två kaniner och minst en av som ska komma från smådjurschansen. Jag är mest intresserad av en viss Melba på smådjurschansen (kärlek från första ögonkastet) Men håll tummarna för att hon är kvar när det är dags för oss! Sen får man mer information från just smådjurschansen? det står inte mycket om Melba men det som står låter perfekt 👌
- Redigerat 2025-03-27 10:09 av [GTBLovesAnimals]
Du kan läsa om hur en adoption går till på deras hemsida.
https://www.smadjurschansen.se/soker-hem/om-adoption/
De vill alltid genomföra ett möta mellan jourhem och blivande adoptör innan något blir helt bestämt så där finns chansen att få lära sig mer om kaninen.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Okej tack får prata med mina föräldrar om det
Nån som har erfarenheter?😃
Jag driver omplaceringshem.
Vet bara hur jag jobbar.
Skulle aldrig lämna iväg en kanin som inte är redo. Lägger mycket tid på att lära känna dom. Se vilken typ av hem de behöver
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Okej tänkte att men skulle säga erfarenheter med att adoptera 😅 men tack jag ska själv driva ett omplaceringshem när jag blir stor så ett stort tack!☺️

Det kan vara praktiskt att köpa ett par som redan bor tillsammans. Då behöver man inte krångla med ihopsättning själv utan får ett par som redan tycker om varandra.
Vi har tyvärr snöat in oss på två som aldrig träffat varandra men om vi inte lyckas så kommer vi kontakta kaninkonsulten

#7 Var bara en tanke. Har sett flera som omplacerat kaniner för att dom inte gått ihop. Ibland kan det ju ta ganska lång tid att få ihop ett par.
Speciellt om någon/båda ska kastreras också innan ihopsättning.
Huvudsaken är väl att man har en plan.🙂
Dom vi fastnade för är kastrerade en hona och en hane
- Redigerat 2025-03-29 17:41 av [GTBLovesAnimals]

#9 Skönt när det redan är gjort.
Ja men hoppas vi blir godkända hoppas hoppas hoppas håll tummarna snällaa
Jag har adopterat 3 kaniner från 2 olika omplaceringshem. Lite blandade erfarenheter kan man väl säga, men jag skulle absolut rekommendera att stötta omplaceringshemmen genom att adoptera från dem, för de gör ett riktigt viktigt jobb. Sen är det ett stort plus att de oftast är kastrerade, vaccinerade, och ibland märkta när man adopterar. Jag har även adopterat 2 kaniner privat och de har inte haft någonting av de sakerna. Jag tror att Smådjurschansen är bra att adoptera från, har själv inte gjort det eftersom de inte finns där jag bor. Lycka till med kaninerna 🥰
Tack väntar faktiskt på att bli godkända på två kaniner på just smådjurschansen
Melba och Willy
Melba i Stockholm och Willy i Dalarna
2 tim till Stockholm
4 tim till Dalarna