Angående kloklippning
Hur gör ni för o klippa klorna? Jag kan sitta o hålla i mayhems tass o gosa med den men ser hon klosaxen så är de världens kamp o få fram tassen,slutar med att hon sticker iväg. Jag fattar inte hur man lindar in i handduk för de ha ingen lugnande effekt alls,snarare motsatsen de gånger jag provat.
Så de tar flera dagar o få alla klor klippta o känner att de måste finnas enklare sätt?🤣
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Sätter kaninerna på ett bord och tar upp en tass i taget och klipper.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
O du håller o klipper själv?
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Med min senaste ohanterliga kanin gjorde jag så att hon fick sitta på sitt "trimbord" (dit hon kunde hoppa själv), sen fick hon ära godis ur en skål (bred skål med krossad pellets i och pyttelite hel havre) och medan hon var upptagen kunde jag försiktigt hålla handen under tassen (inte lyfta mer än ha handen mellan tassen och bordet) och klippa klorna. Var enda sättet att lösa det på henne.
Annars kan det vara lättare att vara två. En som håller kaninen och en som klipper.
I bifogade filmen är också ett knep som funkat på fler kaniner jag klippt (samt även en hund).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#2 Ja :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hahaha ska ta o prova detta om en stund då. Hon är extremt emot allt som ha med päls o klo vård. Tack
Mvh Mayhems "hönsmamma"
Jag börjar med att ha dem sittandes på "trimbordet" (locket på höförvaringen) och klipper klorna på deras vänstra framtass. Därefter sätter jag dem så som på bilden och fortsätter klippa övriga tassar. Funkar klockrent på alla mina kaniner. Självklart med massa pussar på huvudet under tiden. :)
Tack så mycket för svaret,hon gillar verkligen inte att bli upplyft eller hållen,när vi gosar vill hon helst va en armlängd ifrån mig
Mvh Mayhems "hönsmamma"