Har du hus med platt tak eller sitthylla?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Kaninen ska helst få komma ut minst 30-60 minuter varje dag och röra sig, annars kan de drabbas av benskörhet, vilket ger större risk för benbrott i framtiden. Du kanske har henne ute, inte vet jag, men det kändes som det var bäst att skriva det :)
Och aktivering, oj, det finns massor! I mina burar finns det massor med grejjer överallt! jag brukar hänga upp frukt och grönsaksbitar i trådar i taket så de får jobba lite för att få fatt i det! ;) Sen har jag massvis med bollar. Tennisbollar, bandybollar med godis i mm. Toarullar staplade på varandra som jag stuckit hål i och satt i bitar av morot mm. Haha, jag är nog ganska påhittig (a)

Kan även tillägga att min ena kanin aldrig rör sig i buren. Hon ser riktigt deprimerad ut när jag stänger in henne. Därför har jag henne ute större delen av dygnet :)

Stubbar är jättebra också! Går dock bara om du har en stor bur, annars blir det lite trångt.
www.frihetenskaniner.se

#2: Påhittigt! :)
www.frihetenskaniner.se
Lånar din tråd (a)
men pontus sitter bara still har en "planka" eller aa som tak så ja kan inte hänga upp saker, har en aktiverings boll men de e en spec. så man kan inte stänga den, så kan man typ tejpa för hålet ?

#6 Tejpa fast i taket? Jag har kaniner som äter på allt de får tag i, så då är de bäst att inte ha tejp eller annan plast i närheten. Har han galler överhuvudtaget? Då kan du ju sätta en pinne i gallret och hänga på pinnen? Det finns alltid en lösning! :D
jo, typ hönsnät på sidan, men buren är typ en 3-kant

#1 japp ett hus med plant tak ;)
Toarullar fullproppade med godis, aktiveringsbollar, höbollar/grönsaksbollar, lägg in hela äpplen! Äppel skal är hala ;) Svåra att bita igenom :).
Idag har mina kaniner fårr äpplen, alla klarade av att bita hål på dem utom Rutan. Så hon sitter fortfarande och försöker ;).
Hö och grönsaksbollarna är fyllda med grönsaker! De får jobb, rulla och tänka väldigt mycket för att få ut sakerna!
Du kan också gömma mat och godis här och där i buren.
Det finns miljarder grejjer :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Tunnlar, stubbar i olika storlekar .. hur stor bur har du? Det gäller ju att få plats med allt också;)

#10 Äpplen är såpass sura att kaniner kan få munsvamp om de får för mycket. Så ett helt äpple skulle jag inte rekomendera.. :)
#12; Man tar bort det när ätit på det en stund^^ (och ger annan godsak istället :))
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

jag har ett trekantigt hus, en gungbräda som jag byggt själv, en boll.

# 14. trekantigt hus??

puttar

#12 Oj! Det visste jag inte! Har alltid gett äpplen till mina kaniner. Hur märker man om de har munsvamp..?
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

puttar