Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 598 ggr
Jenca
0

Aktivera kaninen i buren

Min kanin rör inte så mkt på sig i buren så hon är lite tjock och sitter mest still .. Har ni några bra tips? på hur jag ska göra så hon rör sig mer ? Jag är ute några ggr i veckan så hon får skutta i stallet! Tacksam för svar

ciss
0

Har du hus med platt tak eller sitthylla?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Kaninen ska helst få komma ut minst 30-60 minuter varje dag och röra sig, annars kan de drabbas av benskörhet, vilket ger större risk för benbrott i framtiden. Du kanske har henne ute, inte vet jag, men det kändes som det var bäst att skriva det :)

Och aktivering, oj, det finns massor! I mina burar finns det massor med grejjer överallt! jag brukar hänga upp frukt och grönsaksbitar i trådar i taket så de får jobba lite för att få fatt i det! ;) Sen har jag massvis med bollar. Tennisbollar, bandybollar med godis i mm. Toarullar staplade på varandra som jag stuckit hål i och satt i bitar av morot mm. Haha, jag är nog ganska påhittig (a)

twinnie
0

Kan även tillägga att min ena kanin aldrig rör sig i buren. Hon ser riktigt deprimerad ut när jag stänger in henne. Därför har jag henne ute större delen av dygnet :)

ciss
0

Stubbar är jättebra också! Går dock bara om du har en stor bur, annars blir det lite trångt.

www.frihetenskaniner.se

ciss
0

#2: Påhittigt! :)

www.frihetenskaniner.se

aliciia
0

Lånar din tråd (a)

men pontus sitter bara still har en "planka" eller aa som tak så ja kan inte hänga upp saker, har en aktiverings boll men de e en spec. så man kan inte stänga den, så kan man typ tejpa för hålet ?

twinnie
0

#6 Tejpa fast i taket? Jag har kaniner som äter på allt de får tag i, så då är de bäst att inte ha tejp eller annan plast i närheten. Har han galler överhuvudtaget? Då kan du ju sätta en pinne i gallret och hänga på pinnen? Det finns alltid en lösning! :D

aliciia
0

jo, typ hönsnät på sidan, men buren är typ en 3-kant

Jenca
0

#1 japp ett hus med plant tak ;)

Clariiz
0

Toarullar fullproppade med godis, aktiveringsbollar, höbollar/grönsaksbollar, lägg in hela äpplen! Äppel skal är hala ;) Svåra att bita igenom :).

Idag har mina kaniner fårr äpplen, alla klarade av att bita hål på dem utom Rutan. Så hon sitter fortfarande och försöker ;).

Hö och grönsaksbollarna är fyllda med grönsaker! De får jobb, rulla och tänka väldigt mycket för att få ut sakerna!

Du kan också gömma mat och godis här och där i buren.

Det finns miljarder grejjer :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Tunnlar, stubbar i olika storlekar .. hur stor bur har du? Det gäller ju att få plats med allt också;)

twinnie
0

#10 Äpplen är såpass sura att kaniner kan få munsvamp om de får för mycket. Så ett helt äpple skulle jag inte rekomendera.. :)

Clariiz
0

#12; Man tar bort det när ätit på det en stund^^ (och ger annan godsak istället :))

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmahedstrom
0

jag har ett trekantigt hus, en gungbräda som jag byggt själv, en boll.

Jenca
0

# 14. trekantigt hus??

Jenca
0

puttar

LinneaChristina
0

#12 Oj! Det visste jag inte! Har alltid gett äpplen till mina kaniner. Hur märker man om de har munsvamp..?

//Linnea

Välkommen att titta in på min blogg!

Jenca
0

puttar