Kaninungar HJÄLP
Hej!
Vår kaninhona har fått ungar för snart två veckor sedan. De är utekaniner och hon har boat för dom på "övervåningen". Vi har aldrig tagit i dom, har knappt sen dom, förutom idag när hon diade dem. De har hår och kan krypa, har en liten halvvägg så de inte kan ta sig från boet.
Nu undrar jag när jag kan ta ner dem på nedervåningen. Vi har ett litet hus där nere med tak, men hon har vägrat att boa där tydligen. Känner stor oro för att de ska ta sig över det lilla hindret och ramla ner för stegen..
Kan jag ta ner dom nu tro? Kommer honan förstå att vi flyttat dem? Kan jag ta ut dom ur buren och hålla i dem nu när det är cirka 10 grader ute??
Så många frågor. Tar gärna tips?, första gången för oss med ungar. De är tre stycken.
När kan jag se kön? Hur ser jag det? Klarar de sig ens i kylan om jag tar ner dom? På övervåningen är det väggar och tak.
Låt de ligga kvar. Boet är deras enda värld just nu.
Du kan ta upp de lite fort o kolla så allt är som det ska.
En två -våningsbur är inte optimalt med ungar. Kanske behöver stänga luckan ner eller byta bur
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1: Jag kan inte stänga luckan, för jag vill inte stänga in honan. Det är ganska litet. Det bästa vore väl om jag, istället för att byta bur, försöka lyfta boet på nåt sätt ner till det lilla huset vi har på nedervåningen?
#2: det är alltid en risk att flytta boet.
Jag hade isf bytt bur helt när de börjar vara utanför boet. En vanlig utan våning
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering