Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1288 ggr
myriis
0

Novellen om Kanin.Ifokus.

Fick iden från hundar iFokus xD Måste skriva en liten novell om kanin iFokus ju!

Novellen får en fortsättning sen, så om eran kanin inte är med så oroa er inte, men ni kan ju på påminna iaf =)

Dagen började med att Hampus rensade trådar på iFokus. Han var på glatt morgonhumör och sjöng en av sina fina berömda sånger. Då skuttade plötsligt Leah och Molle in!
-Dämpa dig Hampus! Röt Leah. Molle nickade instämande.
-Leah är aaarg, sjöng Hampus och dansade igenom trådarna! Leah bet honom i svansen.
För att liva upp stämningen kom nu Peppear (?) in! "Den super coola" kändisen! Genast spammade han sin Kaninchatt tråd med inlägg.
När morgonen gick mot sitt slut kom Roxy in. Hon var tokbrunstig och attackerade alla hanar! Leah såg roat på och åt en lakrisrem.
Plötsligt smög Andy in. Han började gnaga på tråden om "Sockerfri vecka". Samtidigt hade även Dennis vaknat! Dem skrek lite på varann innan dem båda blev bortjagade av Roxy som fortfarande var tokbrunstig.

När det var dags för lunch delade dem alla på en Hallonsoda med solrosfrön :D Men Albin snodde deras Chocklad =/

Vad tycks? (A)

Matilda_91
0

Hihihi Vilken sööt :D  Fortsättning tack!! :D

myriis
0

Kommer :D Måste komma p+å lite också *Tänka*

kanin
0

Det var kul att läsaGlad

Hopi
0

hehe Det verkade kul! Roligt att Dennis & Andy kom med oxå! Tack för det, myriis!!! ;)

myriis
0

Dagen fortsatte och Hampus beslutade att dem allihop skulle gå på picknick i dagboksskogen! *Läääskigt xd* Han passade även på att hämta med sig Pingpong och Lollipop, speciellt gärna ville han ha med sig Lollipop, som han var hemligt förälskad i >:)

Dem hade med sig mackor och skinka (ja faktiskt).

Borta vid trådarna hade nu Candy hoppat fram och undrade över vart alla tagit vägen. Hon blev fly förbannad när hon fick veta att dem gått på picknick, utan henne! Genast väckte hon Gizmo, Kanin, Zvinto och Lille skutt. Dem funderade och kom på att bästa sättet att hämnas på var genom att förstöra Hampus och gängets presentationer! Dem skred till verket och började gnaga genom fotoalbum och gästböcker…

Fortsättning följer x)

Tina-A
0

Haha, vilken bra historia! Ska bli kul att se hur det här fortsätter..! Vilket drama ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

myriis
0

Haha, japp <3 xD Förslag på kaniner som ska komma in ? (A)

amand
0

Jättekul historia! :) Förslag på kaniner (mina): Lyktans Asta, Alfons, Amadeus, Alice. ;)

Aourora
0

Ninni& Valentino…?hihi

KajsaM
0

Hahaa, den är ju jättebra Myriis!! Hampus som är förälskad och allt ;) Forsätt!

Kaniner: Fiona, Järnsaxa, Dicken, Fauna, Daylight, Vira, Lova, Fina, Goliat, Kånny, Hugo, Måns, Eva-Lo, Ozzy,     :)

Tribe
0

Hahah ^^ Guud va bra :)

Mer kaniner : Simba, pelle, ritzzo, troy, sheldon, molly, snow & svea

[mjuue]
0

Zlatan :)

[Eichan]
0

haha, rolig! :)

Jojsan
0

förslag på kaniner som ska in :P : Channie och Cassie

och shadowb's kanin shadow :P

myriis
0

Okej, här kommer en fotrsättning :D
(Kommer främst ta in kaninerna som skrivits i tråden, eftersom dem "helst" vill in eller vad man ska säga =). Men blir lite konstig ordning ^^)

Candy och gänget tröttnade på att tugga presentationer. Gizmo hade somnat, Zvinto tog inte en tugga och Candy ville inte alls obba. Men hämnd ville dem ha!
Candys enda ide var att skaffa fler hämndlystna kaniner. Snart kom Asta, Alfons, Amadeus, Alice, Fiona och Järnsaxa in i bilden! Dem samlades för att bilda en plan..

I dagboksskogen sprang Hampus runt med Lollipop och sjöng som förr. Pingpong såg avundsjukt på men fick strax sällskap av Molle och Leah.
En liten bit därifrån höll Ninni och Valentino till! Valentino smörade som bara den, men Ninni var ointresserad! Hon ville ha en hane som kunde para sig!

Plötsligt, vaknade familjen "Tribe" upp! Simba, Pelle, Ritzzo, Troy och Sheldon gav sig iväg på äventyr! Molly, Snow och Svea sprang åt motsatt håll.

Simba, en av dem äldsta, ledde gruppen. Dem gick raka vägen mot Dagboksskogen!
"Familjen" Tribe och Hampus vänner hade länge legat i fejd. Vad skulle nu hända?
Och vad händer Med Candy och hennes nya vänner? Och Ninni och Valentino?

FORTSÄTNNING FÖLJER! xD

amand
0

#15 Jättebra! :D Vill läsa meer x)

KajsaM
0

Jätttebra! Vill också läsa mer! ;)

Tribe
0

Underbar!

KajsaM
0

Sen kanske det blir en artikel Myriis ;)

myriis
0

#19; Skulle vara kul =) Men isåfall kanske när den blir klar? Tror ingen av er orkar uppdatera hela tiden xD

KajsaM
0

#20 Joo, då helaaaa är klar ;)

myriis
0

#21 xD Nu ska jag skriva en fortsättning… xD

KajsaM
0

#22 Bra ;) Kämpa på :D

myriis
0

Enligt mig får den en ganska.. skum.. vändning xD

KajsaM
0

Eah skit i det :D

myriis
0

#25: Haha xD Nu får inte Tribe avslöja något heller xD Hon har fått veta litegrann ^^

KajsaM
0

#26 Haha okej ;)

Tribe
0

Min mun är förseglad med godis och sånt :P

Jojsan
0

kul att läsa :P

myriis
0

#28: säger inte mig så mycket… xD För det visste jag redan^^

#29: Tack! Snart kommer dina kaniner in;)

Jojsan
0

#30 yay :D :P

myriis
0

"Familjen Tribe" Tar sig längre in i Dagboksskogen. Snart får Pelle syn på Pingpong, Molle och Leah. Molle som är på sin vakt gör något udda ljud ifrån sig som ska uppfattas som varningsrop. Snabbt kommer Hampus och resten springande! Pelle "Förbereder" sin trupp på kaniner och är redo för gnabber!

Kaninerna springer mot varandra och det blir en kamp om morötter och sallader! Simba gnabbar med Hampus och Leah gnabbar med Ritzzo. Fighten fortsätter länge och slutligen lägger båda grupperna av. Det är en varm sommardag, vem orkar slåss?
Simba vill ge sig iväg och kallar på sin "familj". Men Pelle och Troy saknas! Simba blir förtvivlad och ger sig på Hampus igen, i tron om att han tagit livet av kaninerna! Men Hampus är lika rasande, han saknar Dennis, Andy och Leah!
Grupperna lämnar varann och söker efter sina saknade vänner.

Borta vid trådarna har samtidigt Gizmo och Alfons försvunnit! Candy och hela gruppen har panik, vad har hänt?! Dem springer runt runt och runt, slutligen gömmer dem sig vid länkarna.

Sökandet fortsätter i flera dagar, och än sålänge har Dennis hittats! Han flörtade på Ninni och Valentio är rädd att hon "är på smällen".
Underligt nog har en ny grupp kaniner dykt upp dem senaste dagarna. Gruppen består av kaninerna Channie, Cassie, Shadow, Daylight, Vira och **hennes ungar.
**Mystiskt. Dyker upp precis när några kaniner försvinner…

Fortsättning följer!

Jojsan
0

hehe jättebra :-)

amand
0

Ja! Jättekul att läsa! :) Duktig du är på att skriva Myriis! :D

KajsaM
0

Hehe super :)

myriis
0

#34: Tack ;) Använder dock inte mitt "bästa" språk här .. :P Håller på med en "bok" själv :P Eller två faktiskt. .. xD

amand
0

#36 Okej, vad kul! :D MVG i svenska va? ;D

KajsaM
0

Du är dukig nu Emmy :))

Frida-L
0

Skruttan och Elvis vill också vara med :P :)

Frida-L
0

Novellen är väldigt bra och spännande!

myriis
0

#39: dem hade jag nästan glömt *Dumma mig!* Dem kommer snart :D Har redan kommit på en "speciell" roll för dem.. :p

#37: Går i sexan, så inga betyg än ;)
#:38: Tack ;)

KajsaM
0

#41 Går du i sexan? Det gör jag också :D Trodde att du gick i 8:an elr 9:an :D

SagaoAlfred
0

Alfred och Saga vill också vara med om dom får :D

myriis
0

#43: Jadå :D

#42: Haha, näe ^^

kanin
0

Det är jätte bra sagaGlad

Aourora
0

vad är det för böcker du skriver på Myriis?(nyfiken i en strut…)

hihi…stackars Valentino…hahaha

[Niike]
0

#41 Går du i sexan? Du är duktig på att skriva:D
Jag går i sjuan! :P

Om du vill ha mer kaniner med i din "story" kan du gärna ta med Niike, Fia och Boss.

[Eichan]
0

Kul! hehe… du är jätte bra på att skriva! :D

Roobyn
0

Glöm inte Daime Emmy!!!
Eftersom att jag går i samma klass som dig och skriver småberättelser med dig ibland så vet jag att du är GRYM i många ämnen (enligt mig iallafall).
Lycka till med novellen. Den blir nog super xD!!!
MVH Robyn

Frida-L
0

*putt* Vänter med spännig på fortsättningen!

Anneliiw
0

Jösses vad du skriver bra. Sotis och Lina vill gärna vara med om dom får.

mimmi.k
0

Gulligt! Kul ide!

[Saarah]
0

thihi, asbra novell ;P  Nellie skulle nog mer än gärna vara med ;P

Katter3
0

Kiwi och Zack skulle nog uppskatta att få vara med. x)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Taci
0

Min bamsetant Berit vill ju såklart vara med ;)

SaraB
0

Molly o Mimmi xD

jees94
0

Nisse vill också vara med :p

Mysterious
0

freddie vill oxå va med

Twizter
0

Zoie vill också vara med ;P

Prizma_o_Kristall
0

Mina snuttisar Gubben, Skutt, Figaro och Schneewitchen vill så klart oxå vara med;)

Keligast
0

Mimmi och Albin

ciss
0

ENGLA vill jättegärna vara med! Eller rättare sagt vill jag att hon ska vara med ;)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Oj, denhär gamla tråden! :P
Nu ska jag ju åka iväg snart, men ska skissa på lite ideer så förhoppningsvis får ni fortsättning idag eller när jag kommer hem på torsdag!
Skriver en lista på alla kaniner som "vill" vara med. Kommer inte stoppa in er i "rätt ordning" utan där dem passar.

johanna_loveAnimals93
0

Belle vill jättegärna vara med! ;P

Katter3
0

#63 Vi väntar med spänning på fortsättningen! ;D

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

myriis
0

Tystnaden låg över KIF som en tjock dimma. Alla var nedstämda och oroliga, vart hade kaninerna tagit vägen? Plötsligt, för att bryta deras oro för en stund, hände något annat fasanfullt. Ännu en grupp med kaniner kom! Gruppen bestod av Niike, Daime, Albin, Engla, Freddie och Mimmi samt deras ledare, Berit. Kaninerna var fyllda av onska, troligen hjärntvättade, gissade Alfons från Candys grupp. Berit försökte förslava resten av kaninerna på KIF, men det blev ännu en stor fejd. Men, dem nya kaninerna var väldigt starka och lyckades tvinga in resten av kaninerna i hålor. Berit skrattade ondsint. Hennes plan var att bli drottning över KIF!

Grupperna var nu indelade i fyra och löd:
Hampus, Lille skutt, Molly, Channie- Grupp 1
Molle, Roxy, Daylight - Grupp 2
Ritzzo, Pingpong, Zvinto, Alice - Grupp 3
Sheldon, Peppar, Albin, Lollipop - Grupp 4
Asta, Svea, Cassie, Fiona - Grupp 5

Resten av kaninerna hade lyckats fly från KIF innan de kunde fångas.
Långt, långt borta, gömt under alla artiklar satt Gizmo, Alfons och Leah! Dem hade blivit skrämda av en stor, elak katt som vandrat in på jakt efter något byte. Trots att dem kom från olika grupper höll dem ihop, i skräck för att katten skulle hitta dem..

Där fick ni en slarvigt ihopskriven fortsättning, skriver mer när jag kommer hem eller ikväll (får se om vi kommer iväg.. ) :P Som ni ser är en del kaniner bortagna, främst för att det kommer bli för jobbigt att hålla koll på alla kaniner, men jag har försökt ta bort kaniner från medlemmar som inte är så aktiva t.ex

Taci
0

Hahaha oh gud vad jag skrattade nu ^^ Det roliga var ju att du har fångat Berits personlighet på pricken haha ^^ Hon vill gärna bestämma o vägrar låta någon bestämma över henne haha!

KajsaM
0

Haha gud vad bra :D Du rocker Emmy!

myriis
0

xD

Jojsan
0

haha va bra! :D

Prizma_o_Kristall
0

Jättejättebra Skrattande

[Niike]
0

Hur bra som helstxD Guud vad jag garvade :P Du skriver otroligt bra!

Pssst.. Om du behöver en till kanin vill gärna jag vara med :D //Alpha

jees94
0

Nisse vill också vara mee!

[Nalle-]
0

Haha, gud vad rolig! ^^ Nalle vill oxå gärna vara med ;)

[Zoie]
0

Zoie vill också vara med ! Skrattande

Llinnea-
0

HAHA roligt att läsa :) Malaika vill va med ;)

Clariiz
0

haha vad roligt :P

Jasså du, Ha,pus är kär i Lollipop :P. Stackars Hampus och Loppan att dom inte kom i samma grupp xD. OH mina tjejer fick inte heller bo tillsammans :P.

Den är super söt :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Flippa
0

Filippa vill också vara med :D

Lippo
0

Haha bra novell! ;D Lippo och Molly skulle vilja vara med (:

Moonstrike
0

Jättebra! Hehe, kul att läsa xP

Skulle va snällt om Rufsan kan få va med också :)

Feliciaa
0

Hehe, nu hittade jag denna tråd också :)

väldigt många som vill ha med sina kaniner..

… och det vill jag & Mulle också xD

Ellen95
0

Millan,Lillan,sixten,ungarna vill också vara med:D

Clariiz
0

Mina knuttisar också :D (dee förutom Lollipop och Ping Pong då^^ som redan är med)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Eazyy
0

Haha vad rolig ;P

Disa och Krim vill gärna vara med ;P

Sotis
0

Vad den var bra! :)

CoNo
0

Vilken gammal tråd :o Haha, rolig novell x]
Njao, skulle det vara så att du mot all förmodan får "slut" på kaniner så vill gärna mina två fånar Baron och Virvel vara med.
Virvel, den elaka honan, och Baron, den osmarta snälla hankaninen som lätt skulle gå fram till en varg och fråga om de ska bli vänner x]

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Jennie104
0

Gammal- Jag vet. Men du kan gärna ta med Jappo

aliciia
0

Pontus , Figo å tjorven vill åxå vara med ^^

Lizzan
0

Kul tråd :)

pepsibarn
0

Sprite vill också vara med

BiancaW
0

Det skulle vara kul och Smulan och Sunny kunde vara med och kanske Smulans ungar (Chimney, Funnel, Tidy, det är två till utan namn men de är omöjliga att se skillnad på.)

Romana_12
0

Vaa braa :D Fortsääättt :D

jees94
0

putt

Jennie104
0

Jappo och Mollan

Vill vara med ;D

ciss
0

#96: Vem är Mollan?

Tror inte att hon kommer skriva mer, ett halvår sedan hon skrev sist ju?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

Mollan är min kompis kanin..

Ync
0

Hihih bra tråd,

Om du ska skriva mer så får du gärna ta med Emba & Emilo. :)

Little
0

Mulle vill gärna ha en roll :D

pandabjorn
0

myriis är väll inte kvar på iFokus?

Eazyy
0

#101: Hon heter BlackTear nu :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.