Kanin iFokus

Kanin

Etikett: om-sajten-och-ifokus
Läst 785 ggr
Nilam
0

Är det fler än mig?

Är det bara jag som känner mig "utstött"? När jag visar en bild i en tråd så är det ingen som kommenterar den.. När jag skriver en kommentar så är det ingen som svarar på den (bara när någon vill säga emot mig).. Är ni såhär mot alla nya medlemmar? Eller är det bara jag som är ointressant? När jag startar en tråd så är det väldigt få som svarar.. Jag har frågor och vill ha hjälp av er så jag kan ta hand om min kanin på bästa sätt! Dela med er av eran visdom, plz:)

I övrigt tycker jag detta är ett toppenforum, med superbra artiklar!

pandabjorn
0

Då får vi la skärpa oss. Eller hur allihopa ? (:

Pinacoladas
0

jag har inte sett någon tråd av dej förrens nu, för jag loggade in precis och kommenterade Bilder från vinteräventyret :)

Nilam
0

Trådar av mig:
Är det normalt?
Hur får jag honom att sluta?
Tror ni han leker med hunden?

Har bara varit medlem i en vecka men ändå:P

Tina-A
0

Så ska du absolut inte känna! Jättetråkigt!

Det kan vara så att många har svårt att svara på dina frågor och väntar till någon annan som verkar veta mer svarar, just för att inte ge dig fel svar. Tror absolut inte att någon medvetet "undvikit" dig! Vi är snällare än så här inne :)

Du är jättevälkommen att starta massa nya trådar och skriva hur mycket du vill och jag hoppas att du får många svar precis som du vill ha. Försök lite till så ska du se att det ordnar sig och blir bättre! Som sagt tror jag absolut inte att någon medvetet undvikit att svara på just dina frågor!

Och om det är något annat, vad som helst om preciiiis vad som helst, var inte rädd för att PMa mig eller mina Medarbetare eller skriva i forumet! Hoppas du kommer känna dig mer hemma här snart! Det vill vi alla :)

Tina, Sajtvärd

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nilam
0

Thanx! Nej jag trodde inte heller ni struntade i mig med flit, men det kändes som om jag inte syndes:P Ska försöka vara riktigt aktiv och hoppas på många nya härliga kompisar här^^

Tina-A
0

#5: Jodå, du syns :) Tex vet jag att du har en 9 veckors (eller är det 10?) gammal rex som är svart och dundersöt! Glad

SofiaGenne
0

Jag tror inte heller att jag sett ngn tråd av dig, elr kommentarer, o drf inte skrivit ngt x)!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[Niike]
0

Vad tråkigt att du känner så! Som Tina säger kan det vara för att dina frågor är svåra att svara på, så man skriver inget för man inte är säker.

Får du vara medlem lite längre kommer du komma in mer i forumet och märka att det finns fler trådar det inte är så många svar i pga. att ingen kanske är riktigt säker på svaret.

Här ska du känna dig som hemma=) Men jag vill bara varna dig, man blir beroende av den här sajten. Jag kan inte slita mig från den;)

Tina-A
0

#8: "Men jag vill bara varna dig, man blir beroende av den här sajten."

Där slog du huvudet på spiken!

Nilam
0

#8 Haha^^

Jag har ju inte haft kaniner på flera år och när jag var liten så hade vi inte internet så man fick lära sig genom böcker och sån, vilket inte är så pålitligt. Nu vill jag göra en fresch start och lära mig ALLT om kaniner och skötsel. Jag kan ju grunden (läser djurvård på naturbruksgymnsium), men jag är sån som är nyfiken på allt och vill veta allt^^

Moonstrike
0

jag har överhuvudtaget inte kollat in på dom trådarna eftersom att jag bara plockar ut en del trådar när jag läser ;) Sorry.. Kan också känna mig lite utanför ibland, men eftersom att det är många som har "favoriter" eller har träffat personer "IRL" så är det lätt hänt^^ tyvärr..

Naaathaaa
0

Har inte läst alla kommentarerna men kan vara så att det varit svåra frågor och att folk inte kunnat svara på dem..

Nilam
0

#11 Hoppas det blir en träff när det är lite varmare ute, då är jag på! ;)

#12 Det kan ju vara så, men jag tyckte inte de va såå svåra;P

Naaathaaa
0

#13, kanske inte men jag har svarat på ångon tror jag, om det är rätt jag tänker på (A) Men hoppas du får svar på dina frågor.. =D

PRO_Anders
0

#0:

Jag håller med dig Malin!!! Det var inte EN ENDA SOM VÄLKOMMNADE MIG hit när jag blev medlem!

Sen har jag märkt att svarar man vuxet eller ställer frågor på ett vuxet språk, så är det ingen som svarar(skulle vara tina_A då), annars ingen.

Och gud nåde dig om du svär, typ f*n då får du hela den nitiska ungdomsmedarbetarkåren på dig, detta händer ju inte om du tillhör den innersta kretsen vill säga!

Jag gjorde det misstaget förut under annat "Nick", och dåvarande "medarbetaren" censurerade HELA inlägget och tog bort det.
Jag blev så förbannad att jag avslutade mitt medlemskap.

Jag har mina egna funderingar om varför det är så, men de behåller jag för mig själv…

johanna_loveAnimals93
0

#0 Lustigt.. När jag tryckte på ruriken anade jag vad tråden skulle handla om, och det var rätt ;P

Jag har känt samma. Jag vet inte vad jag gör för fel, men det känns som att folk inte gillar mig här.. Kanske är det för att jag sticker ut lite med mitt långa och konstiga användarnamn..

Hoppas du känner dig mer välkommen snart. Du är iaf inte ensam om att känna såhär.. ;)

[Niike]
0

#9 xD
#10 Då har du kommit alldeles rätt!=D
#15 Ingen välkomnade mig heller, men jag förstår dock att man kanske inte vill sitta och skriva välkommen till alla nya medlemmar ..

[Quellii]
0

Ojoj ^^ Man skulle ju inte få göra annat om man ska önska alla nya medlemmar välkommna ^^ Men, Nilam, du är välkommen hit, och jag hoppas att du känner dig mer hemmastadd snart.. :) Blir du mer aktiv och syns ännu mer i trådarna så tror jag att det kommer bli bättre, man lär som känna medlemmarna så :)

#15 Det måste ju ha funnits goda skäl till censureringen, alltså något som inte följde sajtens Skrivregler. Men nu vet ju inte jag vad som skrevs eller så, så jag kan ju inte säga om det var rätt eller fel.

PRO_Anders
0

¤15: Och ändå så uttalar du dig…

Läs innantill- jag skev "f*n" exakt så med asterix och allt…

Och Nilam, förstår du nu vad jag menar….du fick ett välkomnande, märk väl, inte NI…

Och vadå "_Ojoj ^^ Man skulle ju inte få göra annat om man ska önska alla nya medlemmar välkommna ^^"

_Det görs ju alla möjliga trådar här ändå som inte har med varken kaniner eller djur överhuvudtaget att göra..

Numera skiter jag i det, det är bara en lekstuga iaf…

KajsaM
0

Vad tråkit att ni känner så, så ska ni självklart inte känna :) Bra att ni säger till!

Och som ni kanske förstår så kan vi inte sitta och skriva "Hej och välkommen" till alla ny medlemmar :)

PRO_Anders
0

#20: JO, det kan man, och SKA!!!

Det hör till "god uppfostran" att hälsa på en som hälsar först…

Jennie104
0

Ingen välkomnade mej heller, Får typ aldrig komentarer på bilder jag sätter in och typ om jag ska ta en kull på Jappo får jag massa på mej som klagar ;/

Trasdockaa
0

Om jag ska vara ärlig så fungerar det så här för mig, kif är ett ställe där jag svarar på frågor som folk som kan mindre än min ställer. Där jag annars "hänger" är kanin-net, vilket jag tycker är en vuxen sida med många erfarna uppfödare där folk uppför sig, moget helt enkelt och jag kan lära mig nya saker.

Sen kan jag hålla med både ena sida och andra, självklart hälsar man folk välkommen, det är som Anders säger något som hört till "god uppfostran", SAMTIDIGT, som man får inse att det är en internetsida, där det kan vara så att en person blir medlem en dag och sedan kanske aldrig ens loggar in. Det borde nog finnas någon statistik någonstanns där det finns antalet som har blivit medlemmar, och hur många som är aktiva nu och hur många som ens blev aktiva. Skulle vi alla (ja hur många kan vi vara?) hela kifgänget välkomna alla nya personer varje dag skulle det bli en hel del onödigt jobb. Men däremot finns det ju alternativ till allt. Ett alternativ vore ju om vi en viss dag i veckan ex söndagar välkommnar och räknar upp de nya användarna och hälsar dem välkomna. Då blir man inte välkomnad av alla samma dag som man loggar in, men man blir iaf välkommnad samma vecka, sen kanske någon annan har ett bättre alternativ? Det jag menar är att om folk inte känner sig välkomna så är det ett problem, och problem är till för att lösas, men då får både folket som inte ser det som ett problem och de som gör det hjälpas åt att tänka ut en lösning.

Oj oj, långt inlägg det här, men hoppas att folk förstår vad jag menar och inte läser något mellan raderna.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

PRO_Anders
0

En utmärkt idé tycker jag…

" Nya medlemmar som har tillkommit under veckan", är o.s.v. Cool

[Niike]
0

#23 Smart! Låter jättebra=)

Nilam
0

Oj då.. Nu va det inte så att jag förväntade mig ett stort "VÄLKOMMEN".. Det har jag aldrig sagt.. Jag tycker bara det är konstigt att så många hoppade över mina bilder och bara kommenterade alla andras.. Vill att nån ska säga vilken söt nin jag har, precis som ni säger till varandra hela tiden.. Men har märkt nu att efter jag startade den här tråden så har folk gått in på trådarna och kommenterat mina bilder:P

Förväxla inte PRO_Anders ord med mina, för jag håller faktiskt inte med honom fullt.. Man kan inte säga Välkommen till alla nya medlemmar, men vi ska inte ignoreras för att ni inte känner oss..

[Niike]
0

#26 Faktiskt har jag missat att du har en tråd med bilder. :S

Nilam
0

#27 Jag har ingen egen tråd med bilder, jag har lagt in i andra trådar.. Eller en iaf:P "Rexar"

Ska skapa en tråd med massa bilder så fort min kamera är lagad:P

Tina-A
0

Anledningen till att man inte välkomnar nya medlemmar är för att de inte uppmärksammas. De nya medlemmarna som startar egna trådar och skriver "hejsan, jag är ny här" brukar alltid få massa kommentarer med "välkommen!" och typ "jag hoppas du ska trivas :)".

De medlemmar som inte startar sånna trådar uppmärksammas ju inte alls på samma sätt och de får inte samma välkomnande.

Dock säger jag absolut inte att alla nya medlemmar automatiskt borde veta att de ska starta en "hej jag är ny"-tråd, inte ens att de behöver göra det över huvud taget. Men jag gissar att det är anledningen till varför vissa fick ett "välkommen" och andra inte!

Veckans nya medlemmar kan vi absolut ha om ni tycker att det är en bra idé? Jag skickar ju välkomstmeddelande till alla nya och kan därför lätt se vilka som tillkommit.

Ync
0

Jag tycker att ingen här på KaninIfokus ska känna sig utstött. ;)

Välkommen hit! ;)  

ciss
0

Vi ser inte alla nya medlemmar och kan därför inte skriva till allihopa. Det är klart att man inte ska känna sig ovälkommen men vi gör så gott vi kan!

#21 "#20: JO, det kan man, och SKA!!! Det hör till "god uppfostran" att hälsa på en som hälsar först…"

Jag tycker inte att du ska klaga på oss Pro_Anders. Så vitt jag vet har du inte heller hälsat på alla nya medlemmar. Om du inte är bättre själv tycker jag inte att du ska klaga på oss.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Alla nya medlemmar får ju också ett välkomstmail av mig, det är mer än du får på en hel del andra sajter. Mycket av iFokus handlar just om att känna sig välkommen och det är klart att vi alla vill att alla ska känna sig hemma och välkomna här! :)

Men vi har ju också vissa regler som alla måste följa. Det är därför vi också har rätten att kicka ut folk. Alla är välkomna först men om man inte sköter sig är man faktiskt inte välkommen längre. Men man ska ge alla en chans! :)
Nu har vi faktiskt inte behövt stänga av någon medlem och det är ju tur :) Det betyder att alla sköter sig! Och man får alltid en varning innan så man vet att man måste uppföra sig bättre och det brukar alla göra ^^,

Tina-A
0

Måste tillägga också att ungefär hälften av de som blir medlemmar läser inte sina välkomstmail och det är också ungefär hälften som vi aldrig ser någonting av. Alltså som aldrig skriver ett inlägg eller så. Då är det svårt att hälsa dom välkomna!

Trasdockaa
0

#33 Det är exakt vad jag skrev i mitt inlägg längre upp :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

PRO_Anders
0

#23: Ja, jag är också där, med annat "Nick". 

#26:
Förväxla inte PRO_Anders ord med mina, för jag håller faktiskt inte med honom fullt.. Man kan inte säga Välkommen till alla nya medlemmar, men vi ska inte ignoreras för att ni inte känner oss.. 

Okej, då säger vi såhär då:
OM jag ska svara i en rtåd, så ska frågan vara ställd till mig, eller intressera mig, ELLER vara av sådan vikt att svaret är till nytta för övriga. Nu vet jag av erfarenhet att även om svaret ÄR viktigt, så är det ändå bara en viss grupp som bryr sig.

**#31:
**_Jag tycker inte att du ska klaga på oss Pro_Anders. Så vitt jag vet har du inte heller hälsat på alla nya medlemmar. Om du inte är bättre själv tycker jag inte att du ska klaga på oss.

_Jag klagar inte på er. Jag har skrivit att jag "skiter i det"..
Jag har aldrig heller påstått att jag har en "god uppfostran"!!!
Jag höll bara med trådskaparen i mitt inlägg, samt redogjorde "varför" jag gör det!

denisesalomonsson
0

Jag känner mig lite "utstött" vet inte varför ingen mejlar eller skriver PM :(