Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1394 ggr
emmsaaan
0

Hur ofta borstar du dina kaniner?

Finns säkert liknande trådar men det verkar som att väldigt många här inne på KiF har fått flera kaniner.

Hur ofta borstar du dina kaniner? Vilken borste använder du? "Hur" borstar du? & Givetvis, Vilken ras? är din/a kanin/er?

Eazyy
0

Disa: Använder karda och kam, borstar 1 gång i veckan :)
Hon är en korsning mellan dvärgvädur och lejonhuvad :)
Jag borstar inte på något speciellt sätt x)

Krim: Borstar honom nästan varje dag, använder karda och kam :)
Han är en teddydvärgvädur :)
Vet inte hur jag ska beskriva hur jag borstar honom x)

Feliciaa
0

Borstar Mulle ibland, då använder jag en mjuk borste.

Clariiz
0

Ping Pong och Lollipop borstar jag aldrig xP

Molle: Jag borstar ca 2ggr/vecka, ibland mer :). Han är Lejonhuvud.

Rutan: Borstar henne 2ggr/dag + plockar ur skräp ca 3ggr/dag. Hon är Lejonhuvad, dock med teddypäls, en päls där allt och lite till fastnar i :P.

Azka: Ca 2-3ggr/vecka. Hon är lite långhårigare :P. Nästan Teddy :P. Renrasig Lejonhuvad dock :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Trasdockaa
0

Karda på alla här hemma förutom de normalhåriga (pelle och cassy) :) De är ju som du vet teddyvädurar allihopa ;)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Mickis1994
0

Penny är korthårig, så jag borstar väldigt sällan. Dock så tycker min syrra om att borsta så hon gör det, mkt oftare än jag i alla fall

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

flisan93
0

Brukar aldrig borsta;) Frallan är en korthårig hermelin;)

emmsaaan
0

Jag brukar borsta Uzza varannan dag med en vanlig mjuk borste, för nöjets skull :) Dvärgvädurskorsning.

Sandra-
0

Molly är ju långhårig, men jag brukar inte behöva borsta henne.
Brukar bara hjälpa till lite med kardan när hon fäller.

Majsbecka
0

Brukar bara borsta Leona när hon fäller mkt hår, hon är en hermelin så ;)

BlackTear
0

Har fyra korsningar, en dvärghare och en dvärgvädur. Borstar vid fällning och någon gång när de har tovor.

[Quellii]
0

När det behövs, men ca 1-3 ggr i veckan :) (Teddydvv)
Använder karda och kam ^^

Mysofi
0

Eftersom både Sofi och Melvin är korthåriga så borstar jag dom inte så ofta, kanske varannan månad och så när dom fäller…

Sotis
0

Brukar inte borsta dom så ofta, alla är ju korthåriga =)

denisesalomonsson
0

borstar alla mina kaniner, även dom korthåriga nästan varje dag vill inte att dom ska få tovor ^^

Naaathaaa
0

Så gott som aldrig, jo kanske ibland men det är väldigt sällan. Har ignen långhårig och sådär.. Men när jag gosar, klipper klor och så kan de hända att jag plockar fram borsten.

FilippaQ
0

Lukas: är dvärgvädur, borstar honom ca 1 gång i veckan men det tror jag inte behövs. annars borstar jag självklart varje dag när han byter päls, han är utekanin.

Benny: är en blandning av ngt, inte alls säker på vad men jag borstar honom nästan aldrig, händer då och då bara. annars varje dag när han byter päls, han är utekanin.

Snuttan: är hermelin, borstar henne nästan aldrig. annars varje dag när hon byter päls (dock har detta inte hänt än när hon varit i min ägo), hon är utekanin.

FilippaQ
0

oops, glömde! jag använder pannborste som är till häst, men det funkar bra på mina korthåriga :)

KajsaM
0

Endast vid fällning och anväder då karda el. kam. Hermelin/dvärgkanin, korthårig.

Jojsan
0

Channie och Cassie borstar jag bara när de fäller. Totte behövs inte heller borstas mycket men tidigare då han hade längre man så borstade jag honom iaf en gång i veckan.

CoNo
0

VIRVEL: Lejon :] Använder en människoborste, som jag har på manen. Resten av pälsen tar jag med en ryktborste till hästar x]

BARON: Dvv. Aldrig, behövs inte ;P

ciss
0

Nästan varje dag, använder en mjuk borste. Kardan är trasig, ska köpa en ny.

Hermelin fuchs, och en korsning med massa man, kjol och lite lurv på kroppen (50% hermelin fuchs, 25% lejon och resten dvärgvädur).

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Fly_
0

haha min kanin går inte att borsta, han är för ivrig för det, så mitt svar blir aldrig, och andra sidan han är korthårig =D

Pinacoladas
0

Opal och Honey smma ras, Lejon: Karda och kam :)

Hatasallad
0

Typ aldrig…

pandabjorn
0

Sessan borstar jag när hon fäller. Hon e dvv/lejonhuvad.
Panda borstar jag oxå när han fäller. Han e blandras…. Ibland borstar jag dom på sommarn oxå (:

Jag använder mjuk katt borste och katt kam.