Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 455 ggr
Little
1

Farligt att äta gräs?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar släppa ut mulle på gården i inhägnaden som nu är 11 kompostgaller ^^ :) han älskar att springa runt där, men han gräver jämt och överallt. det går liksom bra men sen så när han har grävit så äter han gräset under snön. är det farligt?? han gör så hela tiden, säger åt honom gång på gång.

Sen har jag en till fråga. orkar inte skapa 2 trådar.

Joo att till sommaren ska pappa och jag bygga en ny bur, skulle det funka att ha genomskinlig plast-skiva istället för galler?. Jag tänker på om det är bra eller dåligt. jag tänkte först att det skulle vara bra för att då blåser det inte in på vintern för vissa dagar är det mkt blåsigt på vår baksida där Mulle står.

emmsaaan
0

1. Jag tror inte att det är så bra att äta fryset gräs.

2. Tror att det funkar bättre med galler, med plast blir luften sämre och din kanin kan bli sjuk. Men om det blåser mkt ngn dag så kan du ta en plexiglasskiva så stor så att den täcker halva "galler"delen.

Jojsan
0

1. Blött gräs är inte bra för kaniner att äta så jag antar att fryst gräs heller inte är bra.

2. Som emmsaaan så blir det nog sämre luft med plastskiva. Har oxå hört att om man har plastskiva kan det stänga ute ljud och det blir som att sitta i nån slags "isoleringscell" för kaninen. Tror inte det är så bra.

Du behöver ju inte ha galler på hela framsidan runt buren. Om du bara har galler på en del så kan ju kaninen gå in i sitt hus t.ex. om det blåser för mycket.

Mickis1994
0

2. som #1 eller så har man nederdelen plast och överdelen galler ^^

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar.