Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselbur-och-aktivering
Läst 122 ggr
91Marran
0

Vilken bur rekommenderas att ha ute?

Vilken bur är köpa tycker ni är bra? Priset är inte lika viktigt som burens utförande. Alltså jag betalar bra för rätt bur. Vill inte bygga egen.

Ska klara av att stå ute på vintern.

Hittat många bra burar men jag vet ju inte kvaliten. Är inte ny på kaniner men aldrig köpt en egen bur eller haft en egen kanin. De kan se bra ut på bild men ha kass kvalite.

Mvh
Mig

Maleficum
0

Tyvärr är det nästan omöjligt att hitta bra färdiga uteburar till kaniner (främst för att de oftast är för små). Ofta har de också inte den bästa kvalitén många gånger.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0

Vi har byggt själva. Den bästa av pallkragar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

91Marran
0

Vad tycker ni är minsta måtten för en bur?

Mvh
Mig

91Marran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycks om en sådan här?

Mvh
Mig

flocken
0

#3: beror på vikt och storlek på kanin. Min gotlänning på över 4 kg behöver större yta än min lilla teddy på 1,2kg.
Men oavsett storlek på bur behöver de vara ute i Hage.
Mina bor i Hage 24/7 nu fram till hösten

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

91Marran
0

Kan ni visa bild på era hagar/burar?

Mvh
Mig

91Marran
0

Ingen som vill visa bild?

Mvh
Mig

Maleficum
0

#7 Min går frigående och har i många år haft mina frigående (främst inomhus men tomten är helt inhägnad så de har även varit där fritt) så har inga burar eller hagar att visa.

Svenska kaninvälfärdsföreningen har lite bilder på sin hemsida som inspiration https://skvf.se/kanininfo/inspiration.html

Bäst är att bygga bur/hage själv så man kan få det så stort som möjligt och passande efter sina behov, vill man inte bygga kan man hålla koll på tex blocket där det ibland säljs hyfsat bra hemmagjorda byggen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0

Jag kan fixa under dagen om minnet är med mig 😄

…………………………………..

flocken
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mina 2 fackburar.

…………………………………..

91Marran
0

#10: Släpper du ut dem i en Hage också?

Mvh
Mig

flocken
1

#11: självklart. Nu under sommaren bor de bara i Hage. Annars bara nätterna i buren. När det är riktigt uselt väder så får de vara inne.

…………………………………..

flocken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Mina hagar. Ja 2 av dom.

…………………………………..

91Marran
0

#13: Bra hagar att bli inspirerad av. :) Vet du ungefär hur stora de är?

Mvh
Mig

flocken
1

#14: de är olika storlekar. Dessa två är för mina egna kaniner. De som kommer hit för vidare omplacering har mindre.
Gjorda på kompostgaller. Även i botten o som tak som går att låsa

…………………………………..

91Marran
0

#15: Smidigt med lås.

Mvh
Mig