Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: beteende-hälsa-och-skötselallmäntmat-och-utfodring
Läst 78 ggr
91Marran
0

Bor i hus. Vad gör man med hö?

Jag bor i hus och undrar vad ni gör med gammalt hö. Kan ju inte slänga det var som helst. Det kan bli mycket skitigt hö.
När jag bodde i lägenhet och hade marsvinen så gick det att slänga i soprummet.

Vi har ett litet hus/förråd som står på tomten utan värme. Kan man förvara hö där på vintern?

Mvh
Mig

Maria
1

Kan du inte samla ihop det någonstans på tomten och sedan köra till någon återvinningscentral.

De tas emot som brännbart om jag inte minns fel.

/Maria

91Marran
0

Funderade på att ringa och fråga om de tar emot. Bra tips?.

Mvh
Mig

• Redigerat 2024-05-12 12:13 av 91Marran
flocken
1

Vi lämnar allt på tippen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

91Marran
0

#3 Så bra då är det problemet ur vägen.

Kommer dröja några år innan det blir kanin då sambon inte vill ha en. Tänkte om jag kan övertala honom om något år.

Har redan kollat på bur på nätet så jag är taggad. Hans syster föder upp kaniner så att hitta en som jag vill ha blir "lätt."Var hos henne för några dagar sedan och blev helt kär i en kanin. Vi har en stor tomt så yta är inget problem.

Mvh
Mig

91Marran
0

Hur förvarar ni hö på vintern?

Mvh
Mig

flocken
1

Vi har 2 lastpallar med 4 kragar på varje. Får i ca 8 balar hö i varje. Sen tillhörande skydd.
Spån, hö osv samlar vi i säckar o kör till tippen.
Då jag har omplaceringshem så blir det väldigt mycket sopor

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maleficum
1

Jag förvarar hö i gamla påslakan (för att minska spridningen av höet) i mitt förråd. Det behöver ligga torrt och luftigt så funkar det bra att förvara det lite var som helst.

Brukar köra till tippen med skitigt hö och strö eller använda i rabatten (och även släktingar får till sina rabatter). Nu har så mycket gått till rabatterna så var länge sedan jag behövde åka till tippen med det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår hö förvaring

…………………………………..