Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 346 ggr
Dior_94
0

Spelar det någon roll?

Jag ska snart börja hoppträna med Liam och jag undrar om det pelar nån roll om jag hoppar med honom från höger eller vänster?

Jag vet att man bara ska träna kaniner från ett håll, men jag vill veta om det har någon betydelse vilket håll man tränar dom i.
Hoppas ni förstår vad jag menar.

ciss
0

Förstår inte riktigt vad du menar? Vilket håll du hoppar från eller ifall du går på hans högra/vänstra sida?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Zvintos
0

Tror hon menar ifall hon går på hans högra/vänstra sida.
Så tolkade jag det iaf.

Lizzan
0

Tror inte det spelar någon roll vilken sida man går på, huvudsaken är att man går på samma sida hela tiden :)

Dior_94
0

Nej, ni förstår inte. ;) Jag menar åt vilket håll man ska hoppa. Jag kan inte förklara ..

Lizzan
0

Menar du om man hoppar bana, om man då ska hoppa från höger eller vänster sida? :)

Dior_94
0

#5: Ja! Äntligen. ;)

Keligast
0

Jaha :) Jag vet inte, man vet inte vilket håll det går på tävlingarna så jag tränar båda. Fast lär inte han hoppa på ena hållet och sen vända direkt och hoppa tillbaks.

Dior_94
0

#7: Men jag har hört att man bara ska lära kaniner att hoppa åt ett håll. ;)

ciss
0

#8: Då har du hört fel. Hur ska du göra på tävling om det är "fel" håll?

Däremot ska man inte låta kaninen vända & hoppa tillbaka, för då blir man diskad.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Denna kommentar har tagits bort.
Dior_94
0

#9: Okej. Det konstiga var att jag hörde det här ..

Lizzan
0

Skumt x) men det spelar ingen roll ^^

Nicolina
0

Tror Dior menar att man ska börja lära kaninen att hoppa från ett håll och fortsätta med det ett tag, och sen börja träna från andra hållet. Inte så att man hoppar från ett håll och sen hoppar samma bana tillbaka direkt efter.. för då ska kaninen tydligen lära sig att det är okej att hoppa tillbaka mitt i banan…?
Är det så du menar Dior?

Jag läste ngt sådant i sommras när jag ville hoppa med Buffis, tyvärr var han aldrig speciellt intresserad så jag la av.

annaforsgren
0

det spelar ingen roll, bara du hoppar åt samma håll helatiden när du tränar.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus