Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: bilderkanin
Läst 211 ggr
BamseLepusM
0

bild på din kanin!

Här får ni gärna skicka bild på era(n) kanin(er)

Här är mina: Teckla, Shea, Fluffis

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

BamseLepusM
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#0:

Om någon sårar dig tar det 43 muskler för dig att göra en sårad grimas men bara 4 för att slå till den jäveln! Stå upp för dig själv och ta ingen skit;)

L&S är bäst
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Det här är min kanin men vi ska skaffa en till snart

[GTBLovesAnimals]
0

Söta kaniner❤️ gammal tråd vet det😅

Denna kommentar har tagits bort.
[GTBLovesAnimals]
0

![Uploading_02d9d7db-c00e-4a01-ae89-e22ec914a89a]()

Fridaaaa
0

#5 Synd ingen bild

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[GTBLovesAnimals]
4

Så då

Maleficum
0

#7: Så söta dem är! 🥰

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[GTBLovesAnimals]
0

De tackar de tackar

Maleficum
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

Måste väl presentera min nya lille ninis också. En liten satinangora, hona, som blir 6 månader på torsdag.
Flytta in i början av sommaren så har haft henne i två månader nu.
Smart, påhittig, busig, trygg och supergosig!
Expert på att spela död och klättra i berg (gissar hon var bergsget i tidigare liv).
Vi har haft viljornas kamp när det kommer att hålla henne på rätt sida staketet och har testat flertalet lösningar på berget innan vi nu nog har något hon inte kan lyckas ta sig förbi.

Namn är fortfarande inte helt bestämt än, svårt att hitta ett som verkligen passar (och namnen hon kom med passar verkligen inte) så för tillfället kallar jag henne Lille Skrutt för att hon är en liten skrutt (fick hägna in sängen också för hon var upp och kissa i den hela tiden).

[Flodbis]
0

#10: Vilken söt fluffboll!

Tova? Duna? Vilda? Lily? Några namn jag spontant tänkte på. Annars brukar blom-namn vara rätt fina 🥰

Maleficum
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#11: Tack för förslagen! Vilda hade ju passat 🤣 hon är en liten vilde.
Annars står nog Leia högst på listan men känner mig inte helt nöjd med det.
Fått förslaget Savannah vilket är superfint och skulle kunna vara passande men vill ha ett kort namn som är lätt att ropa.
Gillar ju namn med betydelse också. Har vissa namn jag hade velat ha men känner redan människor (och har släktingar) med dem namnen så det känns som det blir för förvirrande (annars hade tex Freja varit en ide).

Hon är så himla nyfiken också (och som sagt busig) och hade hon varit en hane hade nog Loke stått högt på listan 😉 av någon anledning har jag lättare att komma på killnamn just nu 🫣

Kanske hon kommer förbli en Skrutt (men känns som jag vill ha ett mer "värdigt" namn åt henne).

Men är så skönt att ha en kanin man kan hantera (även om hon kan bli lite sprattlig när man bär henne, speciellt om hon tror hon ska bli nersläppt) och är lätt att lyfta (och fånga när hon rymt).
Nu håller vi bara på att träna så klippningen blir så enkel och stressfri som möjligt och förhoppningsvis går att lösa så jag slipper sitta och hålla henne i knät och vända på henne när underredet ska klippas.

[Flodbis]
0

#12: Awww så otroligt söt 🥰🥰🥰🥰 hon låter som en underbar kanin. Skönt att det inte är lika mycket kamper med henne. Du får muta henne mycket under träningen!

Nej det är inte lätt, jag tycker också att det är lättare att komma på namn till killar.

Det är ju litr svårt när man känner folk med namnen men man kanske kan ta liknande namn? Istället för Freja kanske du kunde kalla henne Reja?

Vill du ha ett långt namn kan du ju ge henne smeknamn. Savannah kan ju lätt bli Anna eller Sanna när du ropar på henne.

Jag gillar ju också Siri/Ciri och Sia. En av mina barndomskaniner hette Sally men jag stavade det Zalley för jag var ett barn och ville vara unik 🤣 Lucia är också jättefint och det kan man korta ner till Lucy. Lotus är ett unisex namn jag ville döpa framtida kanin till men jag kommer nog inte skaffa fler kaniner (åtminstone inte inom de kommande åren.)