Kaniner, läxor, ingen tid över?
Har ni känt att ni har väldigt mycket läxor, mycket att göra hemma (diska, städa t.ex.) och sen ska du vara på skolan, sen vill du också gå på din träning och så ska kaninerna motioneras och varas med. Har ni känt att ni hinner med allt det men ni har aldrig tid för att vara med kompisar? Att isånfall hinner ni inte t.ex. vara med kaninerna så ni står över att vara med kompisar?
Så brukar det vara för mig.. Känns som om man alltid har fullt upp.. Kompisarna vill ju inte alltid heller bara vara med en medans man är med kaninerna. En stund kanske ..
Eller hinner ni med jättemycket? ni kanske inte tränar något, eller ni kanske inte vill vara med kompisar, ni kanske inte får läxa eller måste göra saker hemma typ städa och diska? Ni kanske till och med hoppar över att vara med kaninerna för att ni vill ha tid för annat? :O
berätta gärna! :)

Jag går i skolan till igenomsnitt tre varje dag. Då sätter jag migh vid datan, kolla mail och andra viktiga saker (A) efter det, vid typ fyra, äter jag lite och sedan är jag med djuren. Vid fem kommer mamma hem, och då åker vi ut till stallet.
Nja, inte mkt tid för kompisar :/ Mest på helger bara. Men vaffan, jag är faktiskt hellre med mina djur än kompisar :o

Känner nästan alltid att det är för mycket med skolan och så. Jag hinner inte hjälpa till jättemkt hemma och har ingen träning eller så.. Kommer hem klockan fyra varje dag och har läxor och sånt nästan varje dag känns det som, sen har jag kaninen och så också. Brukar oftast bara vara med kompisar på helgerna, hinner inte annars. :/ Får ångest av skolan.
Just nu är kaninerna mitt fritids intresse! :) Sedan rider jag och kör hemma också.. Då och då..
Jag hinner med bra tycker jag, läxor och sånt har vi inte så mycket (ännu) och det funkar bra för mig.
Iaf. nu när dte är lov. När det är skoldagar hinner jag inte vara ute i flera timmar som jag är annars. Men kaninerna får frukost på morgnen, blir utsläppta såfort jag kommer hem, och får lunch. Sedan kvällsmat vid 8-9.
Jag tycker det funkar bra, och jag har tid över till kompisar :) De flesta av mina vänner gillar kaninerna och de bryr sig inte så mycket om de måste med ut och fixa med dom en stund ;).
Sedan brukar jag sitte ute hos kaninerna och göra läxor, då myser man och får något gjort samtidigt :).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag kommer hem ca halv fyra varje dag. Har en sort av social fobi vilket gör att jag inte umgås med andra folk frivilligt särskilt ofta.
Nåväl, till saken. Brukar pyssla om kaniner så mycket jag hinner. Har dock andra problem (ångestsjukdom) vilket gör att vissa dagar orkar jag verkligen inte. Plus detta har jag ett beroende av datorn (då menar jag SERIÖST beroende) och det tar tid.
Men ja, jag hinner med kaninerna ganska bra .
På lovdagar är det perfekt ;) då har man inga läxor och så hinner man vara med kaninerna hela dagen och sen hinner man även vara med kompisar ^^ det borde alltid vara lov, eller nja… nästan alltid ;)

Jag hinner gott & väl med kaninerna, läxorna & kompisarna. :)
Jag hinner knappt med, har 2 hästar att rida o sköta varje dag, + skola åk 8, och kaninisar X)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

hinnerr ingenting
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#8 ingenting annat än kaninerna eller?
putt
Jag kommer hem från skolan runt 15.00 inga läxor (åk 6). Är med kaninerna(varje dag) , tränar (Några ggr i veckan) , sitter vid datorn (varje dag) och är med kompisarna( i skolan och vissa dagar efter skolan).
Det gör jag på en vecka ;P
En kanin har jag så det blir ju inte så jättejobbigt . Eftersom vi är två på en kanin , så man kan säga på morgonen t.ex. "jag ska vara med ellinor idag, kan du hoppa med penny?" och så kan vi bestäma med varanndra. *host*Läxor är inget problem med att hinna *HOOOOST* *HOOOOST* kompisar hinner jag och såå. nnee jag hinner
Min tid är rätt så tajt. Kommer hem från skolan vid tre, halv fyra. Då är det läxorna som prioriteras, brukar ta runt 1-4 timmar. Sen ska jag vara med djuren och jag orkar inte att vara med kompisar. Ibland måste jag till och med gå upp 5-6 på morgonen å PLUGGA trots att jag gör det väldigt mycket ändå. (går i nian och har inte jättebra studieteknik).
Jag har precis som dig. Jag har lite tid över och det känns jobbigt. Jag önskar att jag hade mer tid över till Frallan, hon behöver det verkligen. Frallan är en kanin som behöver mycket Motion och mycket inlärning av vad som är bra och inte bra. Hon är inte så kelig men kan nog bli keligare om jag hade mer tid till att umgås med henne. Jag älskar när jag har all tid i världen att vara med henne. Det är den bästa dagen i mitt liv. Jag skulle ge vad som helst för mer tid. Jag vill t.ex. börja tävla i hoppning för att Frallan älskar det men hur lätt är det om man inte kan träna en regelbunden träning. Jag försöker så gott jag kan att vara med henne så mycket som det går. Läxor och annat skolarbete tar kål på mig, hösttreminen har varit outhärdlig(jag går i 8:an). På lov som jullovet så går det ju bra och det är den bästa tiden för mig att vara med henne, inga träningar och inget skolarbete, det känns som jag är i himlen. Det bästa jag vet är att få gosa och sköta om min lilla ögonsten, det bästa jag vet. Jag älskar henne så mycket<3 Jag får fortsätta och försöka vara med henne så mycket som möjligt, jag kan inte göra något annat

Jag har ofta inte tid över för andra saker än skolan och kaninerna . Eftersom vi slutar sent nästan varje dag. Fast på Fredagar då vi slutar 12.00 så har jag tid för mycket. All den tiden jag har efter skolan lägger jag på kaninerna.

Jag kommer hem vid 4 & går direkt ut till Uzza. Har minst 4 läxor i veckan men det hinner jag faktiskt med (fast brukar nästan alltid "slarva")

Så här ser mitt shema ut vintertid:
Jag kommer hem vid halv 4 tiden (ibland 4).. då går jag deräckt ut till kaninerna och sätter på dem sele mm. och går ut och tränar dem (om jag ska träna hoppning den dagen).Jag måset gå ut diräckt när jag kommer hem då det blir mörkt vid typ halv 5 (ibland tidigare)
.sedan äter jag i typ 30 min (kållar på TV sammtidigt).
Sedan gör jag läxorna i typ 1-2 timmar…vi har jätte mycket =(
Efter läxorna går jag ut till kaninerna igen..
Vid ca. 8 tiden kållar jag på TV till 9 och sedan ger jag ninisarna mat och går och lägger mig..
Så med andra ord.. inte mycket tid för annat än kaninerna och läxorna :(
Tycker i alla fall att det räcker att va med kompisaran i skolan… så det gör inte så mycket. Men jag är ju ändå med mina bästa kompisar varje dag… kaninerna :D

Jag kommer typ hem runt 16:30
Då äter jag mellis, matar mulle, går upp till datan och spelar till typ 18.00 sen gör jag läxor, äter, läxor och övar fiol&piano :) På kvällen brukar jag gosa med mulle :)

Jag kommer hem runt 3 tiden, då går jag först en snabbis och kollar till kaninerna, sen så gårt jag in och fikar, sen går jag ut till kaninerna,gosar,motionerar dom osv. SEn så rider jag och mockar, sen så närmar sig kl 6 och jag går in äter sitter vid datorn ett tag, sen så går jag och tar in hästarna, gosar lite grann med kaninerna sen så hinner jag inte göra nåt mera! Läxorna gör jag nånstans mellan kl 7 halv 8 ;)
Jag kommer hem vid 3 tiden , kollar till Zoie ger henne mat. Sen går jag in och äter lite sen går jag ut och hoppar ,motionerar m.m Sen kanske jag går in och sätter mig vid datorn . Sen tv och ger lite mat till Zoie

Den här höstterminen hade jag alldeles för lite tid och var typ ledsen jätteofta och kände mig jättedum mot kaninerna, så nu har jag tyvär sålt en av dom så jag hoppas att det blir bättre på vårterminen…