Kanin iFokus

Kanin

Etikett: ensam-kanin
Läst 91 ggr
Selma_r
0

Utekanin som bor själv

Min familj har en utekanin som bor själv. Vi vill egentligen att hon ska ha en kaninkompis men eftersom hon är väldigt aggressiv mot andra kaniner har vi beslutat att hon antagligen kommer bo själv. Det aggressiva beteendet hade såklart kunnat minska om vi kastrerade henne men inget vi kan vara säkra på. Jag undrar nu om detta är fel beslut? Att hon kanske inte alls trivs som ensamkanin och skulle behövt en kompis iallafall? Hon får ju det sociala från oss flera timmar varje dag. Vi är många i familjen som går ut många gånger per dygn och umgås med henne. Men förstår såklart att det inte helt ersätter en kaninkompis. Det ända jag vill är att min lilla tjej ska må bra.

Fridaaaa
1

På vilket sätt är hon aggressiv? Aggresivitet hos kaniner är inte normalt.
Har ni testat med kastrerad hane? Sedan är kastrering det bästa oavsett.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Selma_r
0

#1: hon har aldrig varit aggressiv mot någon människa. Men när hon är med en annan kanin börjar hon jaga och nästan bitas.

flocken
0

Det är inget konstigt att en kanin inte tycker om andra kaniner. Vissa vill vara själva.
Det brukar fungera med en kastrerad hane. Men är inte någon garanti. Jag själv har en kastrerad hane som gett sig på alla honor han gått med.
Den han går med nu funkar ok. Men skulle det spåra ur med denna hona får han inte fler chanser.
Så känner du att inte vågar prova igen låt din kanin gå själv

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering