Få kanin att gå upp i vikt
Snälla hjälp jag vet inte vad jag ska göra längre med mina två dvärg kaniner. De är väldigt undernärda och har därför svårt att få upp värmen, jag erkänner att jag har varit dålig på att mata dem och ta riktigt hand om dem. Men de är inte mina kaniner utan mina föräldrars kompisar äger dem igentligen men bad oss "vakta" dem i några dagar men det har gått ETT ÅR. Men iaf så behöver jag hjälp och tips? på att få upp dem i vikt så att de kan hålla värmen bättre då det är 27-°c och dem bor ute i en liten bur. Jag har fyllt nästan hela buren med hö så att dem kan få det lite isolerat, jag har också hävt snö runt omkring den för att de ska bli så tätt som möjligt där men vet inte vad jag mer ska göra, snälla kom med tips? och förslag om vad jag ska göra.
Krossad havre. Havregryn funkar oxå.
Nu när det är kallt är det jätte viktigt med mkt att äta för att hålla värmen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har de inget isolerat hus med halm eller liknande? Vad ger du för mat?
Mvh
Mig
- Redigerat 2024-01-05 22:03 av 91Marran

Jag låter andra svara på matfrågan.
Funderar bara på det du skriver. Att du varit lite dålig på att ta hand om dom, att dom är undernärda och att dom bor ute i liten bur.
Jag vet att du inte bad om råd om det och att du inte valt att ha dom.
Men kanske du ska försöka omplacera dom till någon med mer intresse. Både för dig och kaninernas skull. Verkar inte vara nån jättekul situation för någon av er just nu.