Vad har hänt med henne?
Min kanin har varit hyfsat kelig och hon har accepterat mig men plötsligt börjar hon bli skyggare och skyggare sedan har hon börjat stampa åt mig jag får nästan aldrig klappa henne nu hon går inte in från hängnet till buren medan jag tittar på henne och springa runt lite i buren innan hon kan komma till ro och äta sitt hö sedan har det börjat rinna i hennes vänstra öga det gjorde det förut också men gick över och kom tillbaka nu för ett par veckor sedan hon äter och så annars som hon ska vad har hänt någon som vet?
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
Låter som ni behöver ett veterinärbesök! Plötslig förändring i beteende kan tyda på tex smärta (speciellt med de "symptomen" du beskriver) och om ögat börjat rinna så kan det finnas en relation till det (ögonen kan börja rinna tex pga skada på ögat, vilket är smärtsamt, men även problem med tänder, som också är smärtsamt).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Har du kontaktat en veterinär?
Mvh
Mig
Inte enu tack för tipset 🙏🏽 ska göra det
”Hästen är både din bästa vän och din största utmaning - det är därför bandet blir så starkt.”
Hur mycket skulle en kontroll kosta över lag?
#4: Beror på vart man går. Du får fråga när du bokar tid.
Mvh
Mig
Hon har blivit bättre senaste dygnen och skuttar runt som vanlig och är mindre skygg och nervös. Beter sig som vanligt igen. Ögat hade hon som sagt i somras också som vi fick bort med koksaltlösning nu är det tillbaka igen efter sju månader men ska testa med det igen när det är plusgrader så att det inte fryser.
Ringer självklart till veterinären om det skulle bli värre
Tror att det kan ha varit en fas hon kanske blivit skrämd av något
Jag brukar också kunna överreagerar lite när det gäller mina kaniner jag oroar mig väldigt mycket för dem