Kanin iFokus

Kanin

LĂ€st 69 ggr
Kaniner4life
0

Ny bliven Kanin mamma

HjĂ€lpđŸ˜±đŸ„Ž ! Min kanin har precis blivit mamma och hon Ă€r bara 6 mĂ„nader gammal. Ungarna Ă€r 3 dagar och fortfarande vĂ€ldigt smĂ„. De Ă€r ute kaniner och mamman bryr sig inte alls om dem
Det Àr 5 stycken och alla lever. NÄgra dagar innan sÄ föddes en dö född (vi tror att den var dö född) vi grÀvde ner den och gav graven en grav-sten. Kaninungar Àr lite grÄ aktiga men det kan vara för att min hane Àr Madagaskar fÀrgad men det kÀnns som om mamma inte tar hand om dem ordentligt, vad ska jag göra?

flocken
1

Är de 3 dygn sĂ„ fĂ„r de vad de behöver.
Mamma diar 2 gr/ dygn om jag minns rÀtt. Sen ligger de bara i boet.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maleficum
1

Som flocken sÀger sÄ diar mamman bara 2 gÄnger/dygn (en del till och med enbart 1 gÄng). SÄ lÀnge ungarna ligger i boet och ser lite runda ut Àr det ingen fara (de tynar bort vÀldigt fort om de inte fÄr mat sÄ det mÀrks). Var inte dÀr och rota och stressa mamman men kan vara bra att kolla till ungarna försiktigt 1 gÄng om dagen (nÀr mamman fÄr lite mums att Àta pÄ tex).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kaniner4life
1

#2: tack för alla tips? och svar! Ungarna Àr inte jÀtte runda om magen men man kan se att magen Àr lite rundare Àn vid födseln.