Kanin iFokus

Kanin

Etiketterbeteende-hälsa-och-skötselallmänt
Läst 60 ggr
91Marran
0

Hö till kanin

Hamnade i en diskussion på fb om en som inte hade något hö till kaninen. Hon skulle omplacera dotterns kanin då intresset svalnat. Jag skrev att kaninen måste ha hö för annars kan tarmarna skadas. Någon fyllde i hur viktigt det var för magen. Hon skrev att hon inte hade råd med hö och att det fanns lite mat kvar som den äter som godis. Hon idiotförklarade mig när jag nämnde om hur viktigt det är. Flera hakade på mig. Hon berättade att hon vet hur viktigt det är. När jag skrev att hon måste omplacera till någon som har råd till både hö och veterinär. Då stängde hon kommentarerna.
Skrev och undrade varför inte hon lånade pengar av någon eller tog ett lån men det hann jag inte få svar på.

Hur skulle jag ha agerat?

Mvh
Mig

Signur123
0

Du har helt och hållet rätt i att kaniner alltid behöver ha tillgång till hö. Att förtydliga det tycker jag var helt rätt, men det handlar ju förstås om hur man utrycker sig. Man ska alltid vara trevlig på nätet, men det är klart man kan bli upprörd. Speciellt om det handlar om en levande varelses mående.
Har man inte råd med mat till en kanin ska man ju inte heller skaffa någon. Jag tycker inte du gjorde något fel alls.

Fridaaaa
0

Tråkigt när folk tar på sig offerkoftan och inte kan ta till sig att de gör fel :/
Och ja alla kan ha kämpigt ekonomiskt men djuren ska aldrig lida för det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.