Bladgrönt både morgon och kväll?
Hejsan! Vi har för inte så länge sedan köpt en liten kanin unge och undrar nu hur ni andra utfodrar era kaniner. Har såklart läst runt en del sen innan och vi har valt att köra kosten med morotsblast, ruccola, basilika och 2 delade blåbär både morgon och kväll. Är det för mycket eller borde vi bara ge någon gång i veckan? Om jag förstår det jag läst rätt så är i princip allt vi ger något man ska ge kaniner dagligen. Sen har vi en hassel pinne kaninen kan gnaga på mellan åt.
- Redigerat 2023-07-18 07:22 av Antooonn
Det absolut viktigaste är hö. Mina får även lite krossad havre och pellets.
Nu under sommaren grönt utifrån.
Det är väldigt sällan de får något köpt från affären.
Har vi hemma kan de få något xtra. Men inte varje dag. Då är risken att se slutar äta hö.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1: Tack för svar! Jaa pellets ger vi också fast 1-2msk per dag sen när kaninen väger runt 2kg och är lite äldre så drar vi ner till 1-2tsk per dag. Problemet är att vi bor i en liten ''stad'' så svårt att få tag i grönt utifrån, gräs går väll att plocka. Grenar blad från fruktträd har vi tillgång till också fast inte vid lägenheten. Så vi plockar ju lite sånt när vi är hos våra päron.