Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 89 ggr
Kattmilla
1

Kanin iburen

Hej jag undrar hur man får sin kanin att trivas iburen utan att bita på gallret och att trivas med att vara iburen när jag inte är hemma och på natten och bara vara ute och frigående på dagen och sen när jag är på jobbet vara isin bur och komma hem och släppa ut den ett par timmar igen och att jag är med under uppsikt jag har inte möjlighet här att ha den ute frigående hela tiden utan både ute och inne när jag inte är hemma utan att kaninen kaninerna protesterar och biter på gallret går det att lära att de kan vara inne iburen när jag inte är hemma och släppa ut dom ett par timmar när jag kommer hem och kaninerna trivs med det för de får komma ut när jag kommer hem jag måste vara med och ha uppsikt för det finns farer med att ha dom lösa helt och jag känner mig inte trygg med det. Vill ge mina kaniner det bästa liv finns det kaniner som trivs med att komma ut under uppsikt och vara iburen instängd när jag inte är hemma. Om kaninerna inte går att ha både ute och skutta fritt och inne iburen när jag inte är hemma och kaninerna inte kommer att trivas hos mig att leva så då avstår jag för att skaffa kanin kaniner finns lungna raser som tycker om att vara isin bur när jag inte är hemma..Min kompis kanin biter på gallret och vill vara ute jämt så kan jag inte göra här hemma. JÄTTE TACKSAM FÖR ETT SVAR.

Jojjo908822
1

Hej!

Min kanin bet också på gallret i buren. Jag gjorde en Hage av kompostgaller och buntband istället. I den biter hon inte och trivs jättebra. Så mitt tips? till dig är att bygga en Hage istället. Mycket aktivering såsom grenar är också bra för att de inte ska vara så rastlösa.

//
Lucille

Kattmilla
0

#1: tack så jätte mycket för ditt svar och tips? jag ska testa med det Lucille och hoppas på att hon blir glad och trivs och inte är rastlös jätte snällt av dig att tipsa mig

Kattmilla
0

#2:

Kattmilla
0

#2:

Kattmilla
0

#1: Tack så jätte mycket för dina ord och svar