Kanin iFokus

Kanin

LĂ€st 120 ggr
Teddy och Nemo
1

Hemma gort godis 🍬

Hej 👋 alla kanin vĂ€nner 🐰
Jag undrar om nÄgon har nÄtt bra recept pÄ
Kanin godis 🍬

Åsa S
0

Det var lÀnge sedan jag hade kanin men han fick knÀckebröd som godis och ibland torkade jag banan i ugnen det gillade han

Pilspets
0

#1: Vad jag förstĂ„tt Ă€r knĂ€ckebröd inte alls bra att ge.😃

frer
0

Lite knÀckebröd Àr officiellt ok att ge, Wasa knÀckebröd Àr extra ok. Inte mycket knÀckebröd eftersom det leder till viktuppgÄng.

"Can Bunnies eat Crackers?
Rabbits are known for being cute and cuddly, but many people don’t know that they can be quite the snackers! In fact, rabbits love to eat a variety of things, including carrots, apples, and yes – even crackers!

Some people worry that giving their rabbit a cracker will make them sick, but as long as you are giving them a healthy cracker made for rabbits, there is no reason to worry. Crackers can be a great way to give your bunny some extra fiber and nutrients. So go ahead and give your bunny a cracker today!"

"Cereal treats that are considered safe for rabbits include:

Rolled oats, bran flakes, or barley
Minimally processed cereals
Whole grain cereals without any sugar added (for e.g. Shredded Wheat, Rice Krispies, Corn Flakes, and Corn Chex)
Dried whole-grain crackers"

"How Much Cereal Can a Rabbit Eat?
Cereals and grains are classified as treats for rabbits. Rabbit treats should be portion controlled to prevent unhealthy weight gain and health issues."

https://www.rabbitcaretips.com/can-rabbits-eat-dry-cereal/

Dry cereal can be fed to rabbits. However, rabbits cannot eat cereal with milk, nor too much cereal. Learn more!
  • Redigerat 2023-06-10 10:17 av frer
Åsa S
2

Fast engelska crackers har ju inte mycket likhet med svenskt knÀckebröd som bestÄr av typ grovt mjöl jÀst och vatten, engelska crackers brukar innehÄlla Àven sÄnt som fett, socker och salt och bestÄr ofta till stor del av vetemjöl

• Redigerat 2023-06-11 21:28 av Åsa S
frer
0

Det finns olika sorters crackers, vissa Àr som knÀckebröd.

• Redigerat 2023-06-12 03:07 av frer
frer
0

#0: Mina kaniner handmatar jag med bland annat Profine Rabbit Senior pellets som Àr luftiga och nyttiga. De gillar godis t.ex. Vitakraft Raviolos, Rollinis, Frutti & Corn.

• Redigerat 2023-06-12 12:08 av frer
𝔏𝔒𝔙𝔄
0

Jag brukar bara ge vanlig Carrier pellets som godis de Àr som galna i det.

”HĂ€sten Ă€r bĂ„de din bĂ€sta vĂ€n och din största utmaning - det Ă€r dĂ€rför bandet blir sĂ„ starkt.”