Illaluktande kiss
Mina 2 kaniner slutar aldrig kissa där dom inte får kissa, de är inte kastrerade. Det blir väldigt störande eftersom jag måste tvätta deras mattor väldigt ofta och behöver gå och torka upp varje dag. Och dessutom så luktar det också vilket är ett problem. De kissar för mestadels i deras toa men en stor del hamnar på mattorna och golvet. Vet någon vad jag kan göra? Jag vet att det bästa vore att kastrera dom men mamma förstår inte varför och låter mig inte kastrera dom
Ställ fram fler toaletter.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Är det alltid samma ställe de kissar på när de kissar "fel"? För om det är så kan det bero på att de känner lukten av kisset fastän det är tvättat, och tycker att det är okej att kissa där ändå. Kaninkiss har ju som sagt en väldigt starkt lukt och allt försvinner inte helt fastän man tvättar, men det finns speciella medel man kan prova med.
Vad är det för kön på kaninerna? Är det två hanar kan de ju försöka "tävla" med varandra om vems revir det är. Det kanske honor också gör, det är jag faktiskt inte helt säker på. Då hjälper nog bara kastrering.
Tänk också på att hålla deras toa ren och fräsch, för är det för smutsigt där vill de inte göra sina behov där och söker sig till annan plats. Gör rent en gång om dagen :)