Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: allmäntdvärgteddy
Läst 71 ggr
Pisces72
0

Erfarenheter av Dvärgteddy

Hej! Är i tankarna att skaffa en dvärgteddy och läst mycket på nätet om rasen men skulle jättegärna vilja ha personliga erfarenheter av denna fina ras. Någon som har dvärgteddy och vill dela med sig lite erfarenhet och tips?? Tack på förhand 😊

flocken
0

Nu har jag inte haft enda dv teddy. Men har haft i mitt omplaceringshem.
De har varit väldigt trevliga. Kräver mkt pälsvård.
Enligt mig behöver de mer kraftfoder.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Vildkanin]
0

Har inte haft just dvärgteddy men långhåriga kaniner. Min sista hade ganska platt ansikte och päls i ögonen som ledde till irritation och rinnande ögon så det är bra att hålla koll så att kaninen inte blir besvärad av pälsen, samt välja uppfödare som är uppmärksamma på brakycefali (för korta nosar). Långhåriga kaniner klara sig också bäst inomhus då pälsen är känslig för väta.

beckazin@gmail.com
0

Hej, jag föder upp dvärgteddysar! Har prövat många olika raser, men fastnade för teddyn då jag upplever de mest tillgivna av de små raserna. Lätta för barnen att lära känna, då de är så sociala och lätt att lyfta. Det man bör tänka på innan man skaffar en Teddy är pälsvården. Teddysar passar bäst som innekanin, då de är så sällskapliga och pälsen blir inte lika svårskött inne. Jag har dock alla mina ute året runt. Det man behöver tänka på då är att de bor torrt om man vill ha lättare pälsvård. Det finns oxå olika bra kvalit’e på pälsar hos teddyn. Så köp av en seriösuppfödare. Kolla ögonen på mamman och pappan då små kaniner kan tårkanalerna bli trånga de kan få rinnande ögon. Sådana bör man inte avla på, men om någon gjort de är de stor risk att du får de på din kanin oxå. Gå in på svenska teddysällskapetshemsida, där kan du hitta mer om rasen. Jag svarar gärna på frågor du har. Du kan besöka min hemsida på Kovlandskaniner.se om du vill ha direkt kontakt.