Kanin iFokus

Kanin

Etiketter: kastreringbur
Läst 90 ggr
Sighouse
0

Behövs transportbur med öppningsbart tak?

Min kaninhona ska kastreras om en vecka och i meddelandet från kliniken står det att hon bör komma i en bur med öppning i taket. En sån har jag inte utan bara en vanlig transportbur med gallerlucka i fronten. Det står visserligen "bör" så det är väl inget krav, men tänkte om någon här har tips? på en transportbur som ni tycker är bra. Eller om ni tycker att det känns onödigt? Jag förmodar att det är för att dom ska kunna lyfta i och ur kaninen på ett säkrare sätt den vägen och inte bara för ventilation.

Jojjo908822
1

Jag tycker inte att det behövs, men om du vill införskaffa så finns dem på rea.

https://www.zoo.se/katt/produkter/transportbur-atlas-open-cat-and-small-dog-carrier

//
Lucille

Köp Transportbur Atlas Open - Cat and small dog carrier hos ZOO.se ✓ Snabb leverans ✓ Fri frakt från 500 kr ✓ Stort sortiment i lager!
UlrikaD
1

Ett tips? om du skulle köpa nytt på nätet, kolla måtten noga. Jag var så osäker när jag beställde sist till min katt som är i mellanstorlek att jag beställde till ett mindre lejon. Men man har ju suttit i väntrummet med folk som haft djur inklämda i alldeles för smått.
Veterinären har väl sett sin dos av djur som backar in i buren och sen håller sig fast i alla väggar som spindelmannen när dom försöker tippa boxen. För dom och ett stressat djur är ju dessa jättebra. Vet man att det inte blir krångligt kan man ju ha en vanlig. Men lägg nåt över isåfall. Kaniner och andra bytesdjur som marsvin kan bli väldigt stressade om det är öppet ovanför samtidigt som dom är instängda. Och i rörelse dessutom.

Fridaaaa
1

Nej det är inget måste, man kan ta bort överdelen på transporten med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vitsippans.hoppkaniner
0

Inget måste med det är mycket lättare att få ut kaninen då. Om du köper en måste man dock lägga något över då det oftast är bara galler på ovansidan, Då känner sig kaninen tryggare :)